تهدید سناتور آمریکایی به انتشار گزارش عمومی قتل خاشقجی


تهدید سناتور آمریکایی به انتشار گزارش عمومی قتل خاشقجی

ران وایدن اعلام کرد در صورتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش قتل جمال خاشقجی را منتشر نکند، وی در مجلس سنا برای انتشار عمومی آن تلاش خواهد کرد.

تهدید سناتور آمریکایی به انتشار گزارش عمومی قتل خاشقجیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، ران وایدن، سناتور آمریکایی اعلام کرد در صورتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را منتشر نکند، وی در مجلس سنا برای انتشار عمومی آن تلاش خواهد کرد.

بر این اساس، وایدن تاکید کرد: من از یک فرآیند قانونی در کمیته اطلاعاتی سنا بهره خواهم برد تا درباره انتشار عمومی گزارش قتل خاشقجی رای گیری شود.

وی تصریح کرد: دولت ترامپ هنوز نپذیرفته است که به صورت علنی عاملان قتل خاشقجی را معرفی کند. دولت آمریکا به نفع یک حکومت دیکتاتور (عربستان) در حال مداخله است.

این سناتور آمریکا در ادامه اظهار داشت: نفوذ عربستان سعودی به گوشی تلفن جرد کوشنر، داماد ترامپ به معنای کار گذاشتن دستگاه شنود در کاخ سفید است. اگر کاخ سفید مسئله امنیت ملی را جدی نگیرد اسرار حساستر ما به دست دشمن خواهد افتاد.

خاشقجی، منتقد عربستان سعودی و ستون‌نویس «واشنگتن پست»، هنگامی که در ماه اکتبر (مهر) سال ۲۰۱۸ برای دریافت مدارک رسمی به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، به طرز هولناکی به قتل رسید.

۱۵ نیروی امنیتی عربستان سعودی که از ریاض به این کنسولگری آمده بودند در این ماجرا دست داشتند اما دادستان عمومی عربستان که قتل خاشقجی را حاصل یک عملیات خودسرانه می‌دانست، خواستار محاکمۀ یازده شخص حقیقی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش