حمله ملخ‌ها به کشور‌های آفریقایی و به خطر افتادن امنیت غذایی 19 میلیون نفر


حمله ملخ‌ها به کشور‌های آفریقایی و به خطر افتادن امنیت غذایی 19 میلیون نفر

هجوم میلیارد‌ها ملخ به کشور‌های آفریقایی، امنیت غذایی 19 میلیون نفر را به خطر انداخته است.

حمله ملخ‌ها به کشور‌های آفریقایی و به خطر افتادن امنیت غذایی 19 میلیون نفربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، هجوم میلیارد‌ها ملخ به کشور‌های آفریقایی، امنیت غذایی ۱۹ میلیون نفر را به خطر انداخته است.

بر این اساس، کشور‌های واقع در شرق قاره آفریقا با مشکل هجوم لشکر ملخ‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. سازمان ملل متحد اعلام کرده است این بدترین حمله ملخ‌ها به آفریقا در ۲۵ سال گذشته است. این منطقه همین حالا هم با مشکل کمبود مواد غذایی مواجه است و با یورش ملخ‌ها به مزارع، تهدید بزرگی متوجه امنیت غذایی این منطقه است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۹ میلیون آفریقایی به علت هجوم ملخ‌ها با تهدید امنیت غذایی مواجه هستند. کنیا یکی از کشور‌هایی است که هدف این ملخ‌ها قرار گرفته است و این بدترین حمله ملخ‌ها به کنیا در هفتاد سال اخیر است. تصاویر حمله ملخ‌ها بسیار تکان دهنده است. ملخ‌ها در گروه‌های چند میلیاردی به مزارع حمله می‌کنند و همه چیز را می‌خورند.

گفته می‌شود در هر یک کیلومتر مربع، هشتاد میلیون قطعه ملخ حضور دارد و طبیعی است که این تعداد انبوه بتواند محصولات غذایی را نابود کند. سازمان خواربار و کشاورزی جهان (فائو) اعلام کرده است بروز الگو‌های نامرتب تغییرات اقلیمی علت اصلی بروز مشکل حمله ملخ‌ها است.

مسئولان سازمان ملل متحد هشدار داده اند اگر برای حل این مشکل اقدامی صورت نپذیرد تا ماه ژوئن تعداد ملخ‌ها ۴۰۰ درصد بیشتر خواهد شد. سازمان ملل متحد بر استفاده از شیوه‌های مختلف برای نابودی فوری ملخ‌ها تاکید دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403