تاکید رئیس‌جمهوری عراق و نخست‌وزیر ایتالیا بر لزوم جلوگیری از تنش در منطقه


تاکید رئیس‌جمهوری عراق و نخست‌وزیر ایتالیا بر لزوم جلوگیری از تنش در منطقه

شفقنا- رئیس جمهوری عراق و نخست وزیر ایتالیا اوضاع منطقه ای و بین المللی و بحران های کنونی منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور در جریان سفر کوتاه خود به شهر […]

تاکید رئیس‌جمهوری عراق و نخست‌وزیر ایتالیا بر لزوم جلوگیری از تنش در منطقه

شفقنا- رئیس جمهوری عراق و نخست وزیر ایتالیا اوضاع منطقه ای و بین المللی و بحران های کنونی منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور در جریان سفر کوتاه خود به شهر رم، با «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا دیدار کرده و در جریان این دیدار نیز اوضاع منطقه ای و بین المللی و بحران های کنونی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح و کونته در دیدار خود همچنین به ابعاد مصوبه اخیر مجلس نمایندگان عراق مبنی بر پایان حضور نیروهای خارجی در این کشور و اهمیت پشتیبانی از عراق و احترام به حاکمیت و تصمیم مستقل آن پرداختند.

رئیس جمهوری عراق ضمن تاکید بر این که کشورش خواهان برقراری روابط متعادل مبتنی بر اولویت منافع ملی عالی به دور از دیکته و تحمیل اراده و احترام به حاکمیت و ثبات بر اساس منافع مشترک میان خود و کشورهای همسایه و دوست و شرکای بین المللی است، خاطر نشان ساخت که تحقق امنیت و ثبات در عراق یک گام تعیین کننده برای نابودی افراط گرایی و درگیری زیان بار برای همگان به شمار می آید.

صالح همچنین بر لزوم تقویت روابط دو جانبه و گسترش چشم اندازهای همکاری میان عراق و ایتالیا در راستای منافع دو کشور تاکید کرده و به تمجید از نقش مثبت رم در پشتیبانی از بغداد در زمینه های مختلف پرداخت.

نخست وزیر ایتالیا نیز به نوبه خود از تمایل کشورش برای پشتیبانی از حاکمیت و ثبات عراق خبر داده و لزوم افزایش تلاش های بین المللی برای تحقق صلح و جلوگیری از تنش در منطقه و همچنین اهمیت ادامه هماهنگی و همکاری در جنگ علیه تروریسم و ممانعت از بازگشت دوباره تهدید آن علیه ملت های منطقه و جهان را مورد تاکید قرار داد.

این در حالی است که بنا بر اعلام نهاد ریاست جمهوری عراق، صالح شامگاه جمعه و در ابتدای سفر خود به شهر رم، با «لوییجی دی مایو»، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرده و قرار است در ادامه این سفر کوتاه نیز با «پاپ فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان و «سرجیو ماتارلا»، رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار داشته باشد تا آخرین تحولات سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی، نیاز منطقه و جهان به صلح و همبستگی، برنامه کاری سفر آتی پاپ به عراق و مسائل دارای اهتمام مشترک مورد بررسی قرار گیرند.

لازم به ذکر است که رئیس جمهوری عراق پیش از سفر به ایتالیا، برای شرکت در پنجاهمین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در شهر «داووس» در شرق سوئیس به سر می برد و در حاشیه آن نیز با شماری از رهبران و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف و نهادهای بین المللی از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) و «مارک روته»، «یوری راتاس» و «عمر الرزاز»، نخست وزیران هلند، استونی و اردن دیدار کرده و با آنها روابط دو جانبه و همچنین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

خبر اصلی را در presidency.iq ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟