دژ خاکی باقی مانده جنگ تحمیلی در حاشیه اروند رود برداشته می شود


دژ خاکی باقی مانده جنگ تحمیلی در حاشیه اروند رود برداشته می شود

شریعتی از برداشته شدن دژ خاکی باقی مانده جنگ تحمیلی در حاشیه اروند رود خبر داد و گفت: در این راستا مجوز لازم از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (جمعه 4 بهمن) در حاشیه نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دژ خاکی باقی مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه اروندرود به زودی برداشته می‌شود اظهار کرد: در این راستا مجوز لازم از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده ضمن اینکه بخشی از این دژ خاکی نیز برداشته شده است.

استاندار خوزستان افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته در سال جاری برای حذف این دژ خاکی 30 میلیارد ریال برآورد شده است و با برداشتن این دژ خاکی گردشگری آبی در منطقه گسترش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی احداث شد اضافه کرد: این خاکریز که ارتفاع آن در امتداد اروند رود متغیر است دسترسی اهالی جزیره مینو، اروندکنار و نیز روستاهای مجاور به اروند رود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی به وجود آورده است.

شریعتی با اشاره به اینکه حذف دژ خاکی به طول بیش از 60 کیلومتر از حاشیه اروندرود از دی ماه سال گذشته به کندی وارد گام اجرایی شده است عنوان کرد: بنا داریم ساختمان‌های آسیب دیده در جنگ را به همان شکل اولیه در آبادان حفظ کنیم.

وی با اشاره به افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان تصریح کرد: بناست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس صنعت نفت آبادان در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و مقرر شده بخشی از زیرساخت لازم این مرکز فرهنگی با مشارکت منطقه آزاد اروند، شرکت پالایش نفت، راه و شهرسازی و شهرداری آبادان با شتاب انجام شود.

استاندار خوزستان از آغاز اقدامات زیرساختی باقی مانده پس از افتتاح مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس آبادان خبر داد و بیان کرد: پس از افتتاح این مرکز اقدامات زیرساختی باقی مانده، متناسب با شان آبادان آغاز می‌شود و امید است با راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان شرایط گردشگری دفاع مقدس در این شهرستان بیشتر شده و کاروان‌های راهیان‌نور از امکانات این مرکز بهره‌مند شوند.

وی بر آشنا شدن نسل جوان با آرمان های شهدا تاکید کرد و اذعان داشت: نسل جوان در بازدید از اماکن فرهنگی با حماسه‌ها و جانفشانی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس آشنا می شوند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان