طرح جامع آبادان بازنگری می‌شود


به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی جمعه شب در نشست بررسی...


به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی جمعه شب در نشست بررسی مشکلات منطقه سلیج و روستای رمیله در فرمانداری آبادان اظهار داشت: کمیته‌ای از سوی راه‌وشهرسازی، دفتر فنی استانداری و منطقه آزاد اروند مقدمات تهیه و بررسی طرح تفضیلی و جامع آبادان را در دستور کار قرار می‌هند تا در اردیبهشت ماه سال آینده در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و از نظر سیاسی اجتماعی قابل دفاع و به تصویب نهایی برسد.

وی افزود:روستای رمیله به عنوان آبادی در تقسیمات کشوری معرفی شده و در مجاورت آن و خارج از محدوده روستا اهالی بدون مجوز اقدام به سخت‌وساز کردند که مقرر شد این قسمت به محدوده روستایی اضافه شود.

شریعتی گفت:دستگاه‌های خدماتی نظیر برق، آب و گاز با مصوبه شورای تامین به اهالی این منطقه خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی از بخشداری مرکزی آبادان و دهیاری روستای رمیله خواست خدمترسانی به اهالی این منطقه را در دستور کارقرار دهند و جمعیت جدید روستا نیز به سازمان امور مالیاتی اعلام تا اعتبار ارزش افزوده دهیاری و روستا براساس جمعیت جدید محاسبه و پرداخت شود.

روستای رمیله با ۳۰۰ خانواده و یک‌هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری آبادان قرار دارد.

بخشی از منطقه سلیج به محدوده شهر آبادان اضافه می‌شود

استاندار خوزستان وضعیت منطقه سلیج آبادان را اسفبار توصیف کرد و اظهار داشت:بخشی از سلیج با تصویب طرح جامع و تفضیلی در شورای علی شهرسازی و معماری به محدوده شهری آبادان اضافه می‌شود.

وی افزود: در این منطقه نیز تا تصویب طرح جامع و تفضیلی آبادان با نظر شورای تامین دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز به اهالی خدمات ارائه دهند.

شریعتی افزود: شهرداری آبادان و راه‌وشهرسازی بهسازی راه‌های اصلی و آسفالت این منطقه را در دستور کار خود قرار دهند تا این منطقه از وضعیت کنونی خارج شود.

سلیچ غربی و شرقی یکی از مناطق ورودی شهر آبادان از سمت ماهشهر و اهواز است که حدود چهار هزار خانوار در آن سکونت دارند.

حذف موانع چهاربانده شدن مسیر اروندکنار به آبادان

استاندار خوزستان با اشاره به حوادث رانندگی در منطقه منیوحی از توابع بخش اروندکنار نیز گفت:چهار میلیارد ریال از سوی راه‌و شهرسازی برای برداشتن موانع فیزیکی مسیر پرداخت خواهد شد تا مشکل چهار خطه کردن بخشی از این جاده برطرف شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...