گزارش: هدفون‌های بیسیم دومین محصول بزرگ بازار خواهند بود


شرکت تحلیلی Canalys در گزارش تازه‌ای اعلام کرده که بازار هدفون‌های کاملا بیسیم تا سال 2023 به دومین بازار بزرگ محصولات هوشمند تبدیل خواهند شد.

به گزارش شفاف، شرکت Canalys به‌تازگی با انتشار گزارش جدیدی پیش‌بینی کرده که محصولات صوتی شخصی در چند سال آینده سریع‌ترین سرعت رشد را در میان تمام دستگاه‌های هوشمند داشته باشند. البته تلفن‌های هوشمند همچنان در جایگاه نخست این دستگاه‌ها باقی خواهند ماند.

طبق اعلام تحلیل‌گران این شرکت، در سال ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیارد دستگاه هوشمند فروخته می‌شود که افزایشی قابل توجه نسبت به رقم فروش ۲.۴ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۱۹ است. نیمی از این آمار به تلفن‌های هوشمند اختصاص خواهد داشت که نشان‌گر رشدی کوچک اما در عین حال پیوسته است، در حالی که کامپیوترهای شخصی، لپتاپ‌ها و تبلت‌ها دچار افت فروش می‌شوند.

در جایگاه دوم گروه محصولات صوتی شخصی قرار خواهد گرفت. این محصولات شامل هر دستگاهی از هدست‌های کاملا بیسیم (TWS) گرفته تا هدفون‌های رو-گوشی است. این گروه از محصولات با پیش‌بینی فروش ۷۲۶ میلیون واحد در سال ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین بازار پس از بازار موبایل خواهد بود.

شرکت Canalys در کوتاه مدت انتظار دارد فروش محصولات صوتی شخصی امسال به ۴۹۰ میلیون دستگاه برسد و رشدی ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد. محور افقی نمودار زیر میزان رشد فروش محصولات میان سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و محور عمودی رشد بلند مدت محصولات در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

گزارش: هدفون‌های بیسیم دومین محصول بزرگ بازار خواهند بود

گجت‌های صوتی بزرگ‌تر مثل بلندگوهای هوشمند دومین گروه بزرگ محصولاتی هستند که با بیشترین سرعت در مسیر رشد قرار دارند. تولیدکنندگان این محصولات انتظار دارند امسال بتوانند با رشدی ۲۱ درصدی میزان فروش خود را به ۱۵۰ میلیون دستگاه برسانند. بلندگوهای هوشمند تا سال ۲۰۲۳ به اندازه دستبندهای هوشمند محبوب خواهند بود.

با این شرایط، به نظر می‌رسد که اپل جایگزین خوبی برای آیپاد پیدا کرده است. ایرپاد و اپل واچ احتمالا تا پایان امسال از نظر درآمد از مک و آیپد پیشی می‌گیرند. با این حال، آن‌ها باید منتظر رقابتی سنگین از سوی سایر شرکت‌هایی باشند که پتانسیل‌های این بازار را کشف کرده و به دنبال کسب سهمی قابل توجه از آن هستند.

گزارش: هدفون‌های بیسیم دومین محصول بزرگ بازار خواهند بود



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس