چگونه خوابیدن چه تاثیری در سلامتی مان دارد؟


چگونه خوابیدن چه تاثیری در سلامتی مان دارد؟
بسیاری از ما بدون توجه به وضعیت خاصی بر حسب عادت به خواب می رویم. درواقع موقع خواب حواسمان نیست به دنده چپ میخوابیم یا راست. یا حتی بالشت زیر سرمان سفت است یا نرم. ولی جالب است بدانید نوع خوابیدن ما تاثیری جدّی بر سلامتی ما دارد.

به گزارش انتخاب، یک مطالعه جدید در دانشگاه استونی بروک بررسی کرده است که چطور شرایط خواب میتواند بر مغز تأثیر بگذارد و دریافت که خواب سالم برای سلامتی بسیار موثر و مفید است.

بر اساس اعلام مرکز کنترل بیماری بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگ سال آمریکایی با اخلال خواب زندگی می کنند و ۳۰ درصد آمریکایی ها با عادت های خواب ناخوش‌آیند مبارزه می کنند. خواب بد به بسیاری از مشکلات سلامتی، من جمله بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت و زوال عقل کمک می کند.

دکتر کارول اش، مدیر مرکز خواب نیوجرسی می گوید: "این مطالعات مهم هستند زیرا آن ها به درخشان شدن مکانیسم های سلامت خواب کمک می کنند تا بتوانیم فیزیولوژیولوژی خواب را درک کنیم. تغییرات ساده در رفتار، راهی ساده برای دخالت و شاید متوقف ساختن روند زوال عقل پیش از آغاز آن است."

جالب است بدانید درصورتی که مشکل فیزیکی خاصی ندارید، با خوابیدن به پشت، ستون فقرات و گردن شما تراز می شود. برای مبتلایان به کمردرد، استفاده از بالشتک زیر زانو یا تکیه دادن به بالشت کمک می کند وضعیت شما بهتر شود. درصورتی که مشکل تنفسی دارید، خوابیدن روی معده میتواند یک مشکل بزرگ باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم