زمان توقف تولید پژو 405 و پراید


زمان توقف تولید پژو 405 و پراید

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور با بیان اینکه سال گذشته، 17 هزار و 183 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور کشته شدند، گفت: از مدل‌های 131و 132 پراید، یک مدل آن به طور کامل متوقف شده است و یک مدل دیگر هم مرداد سال آینده متوقف خواهد شد؛ پژو هم در برنامه است که متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه اطلاعات، سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهوربا بیان اینکه سالانه میلیارد‌ها تومان صرف تهیه کاغذ جریمه می‌شود، اظهار کرد: 13هزار دست افزار در کشور توزیع شده و در اختیار مأموران راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و سطح شهر‌ها قرار گرفته است و به این ترتیب اعمال جریمه روی این دستگاه‌ها ثبت می‌شود. همچنین همه اطلاعات از قبیل بیمه، مسروقه بودن و نمره منفی رانندگان قابلیت ثبت در حافظه دست افزار‌ها را خواهد داشت. بیمه‌ها هم سالانه حدود 1500 میلیارد تومان هزینه کروکی‌های تقلبی را پرداخت می‌کنند که با هوشمندسازی جریمه ها توسط پلیس، این هزینه‌ها هم قطع خواهد شد.

زمان توقف خط تولید پراید
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین گفت: سال آینده خط تولید خودروهایی که صدمه جدی هنگام تصادف به سرنشینان تحمیل می‌کند، متوقف خواهد شد.

هادیانفر افزود: براساس تحلیل‌ها و بررسی‌ها، مشخص شده است که دومدل خودرو هنگام تصادف، صدمه‌های جدی به سرنشین وارد می‌کنند که این دوخودرو، پراید و پژو 405هستند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش در 100تصادف پراید 38نفر جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: از این دومدل پراید، یعنی مدل‌های 131و 132یک مدل آن به طور کامل متوقف شده است و یک مدل دیگر هم مرداد سال آینده متوقف خواهد شد؛ پژو هم در برنامه است که متوقف شود.

هادیان‌فر تاکید کرد: در صحبتی که با مسئولان سایپا داشته‌ایم، قرار شده است به جای پراید، محصولات با قیمت مناسب و ایمن‌تر را به مردم ارائه کنند.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: در یک سال گذشته بیشترین تصادفات کشور در استان فارس بوده که منجر به مرگ بیش از 974نفر در این استان شده است. همچنین 67درصد از این تصادفات مربوط به شهروندان ساکن در استان فارس و مابقی مربوط به مسافران و رهگذران بوده است.

به گفته وی رتبه نخست کاهش تصادفات هم در استان فارس با کاهش 5درصدی بوده است.

هادیانفر تاکید کرد: 12درصد از تصادفات در بانوان گزارش شده است و این نشان می‌دهد که بانوان قانونمندتر از آقایان هستند.

وی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی درباره پرداخت درصدی از خسارات در تصادفات رانندگی توسط آموزشگاه را رد کرد و افزود: این خبرها شایعه است و آموزشگاه های رانندگی هیچگونه خسارتی را پرداخت نخواهند کرد.

انسان، عامل 92 درصد تصادفات رانندگی
رئیس پلیس راهور همچنین در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات فرماندهی انتظامی استان فارس در شیراز با بیان اینکه 65 درصد تصادفات رانندگی در ابتدای خروجی شهرها یا در 30 کیلومتری شهرهای مقصد رخ می‌دهد، تاکید کرد: هیچ دستگاهی در کشور به اندازه نیروی انتظامی با مردم ارتباط ندارد. امروز حدود 85 میلیون شهروند داریم که یا راننده، یا سرنشین یا عابر پیاده هستند، بنابراین به نحوی با پلیس راهنمایی و رانندگی ارتباط دارند.

هادیان‌فر، افزود: فقط با نگاه سلبی نمی‌توان کارها را پیش برد، بلکه باید با مهربانی، درایت و مدیریت قوی اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس پلیس راهور در ادامه چهار وظیفه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی را مدیریت ترافیک، تأثیر در ترددها، ایمنی در تردد و خدمات راهور برشمرد و گفت: در بخش ایمنی ترددها، 33 سازمان در کشور نقش دارند که سهم پلیس 20 درصد است.

هادیان‌فر تصریح کرد: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی کشورها نظم و انضباط ترافیکی است و در کشور ما هم پیشرفت های زیادی در این باره حاصل شده است.

وی به نقش 18درصدی همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: این طرح که از چند سال قبل آغاز شده، بسیار تأثیر گذار بوده است، به نحوی که کودکان آن زمان، امروز در جامعه تأثیر گذار هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته، 17هزار و 183نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور کشته شدند، ادامه داد: 3هزار راننده از این آمار عامل مرگ افراد و مقصر حادثه بوده اند.

هادیانفر با بیان این که تصادفات رانندگی 7درصد به تولید ناخالص ملی زیان وارد می کنند، ادامه داد: از مجموع مجروحان حوادث رانندگی، 51درصد در صحنه، 6درصد هنگام انتقال و 43درصد هم در مراکز درمانی و یا بعد از ترخیص جان خود را از دست می دهند.

به گفته وی92 درصد علت وقوع حوادث رانندگی عامل انسانی است که اصلاح این روند نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

رئیس پلیس راهور، چهارعامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز ( به ویژه در جاده های دوطرفه)، عدم توجه به جلو ( با محوریت استفاده از تلفن همراه) و خستگی و خواب آلودگی را عامل وقوع 82درصد تصادفات رانندگی در کشور اعلام کرد و گفت: متوسط سرعت در جاده های کشور 5ر78 کیلومتر و در استان فارس 5ر82 کیلومتر در ساعت است که در این باره باید در سطح استان فارس سرعت کنترل شود.

هادیان‌فر بر لزوم استفاده همه سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی تأکید کرد و گفت: استفاده از کمربند برای همه سرنشینان خودرو الزامی است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به وجود 15 هزار اتوبوس و 600 هزار کامیون در کشور، افزود: رانندگان اتوبوس نباید بیشتر از 9 ساعت رانندگی کنند، ولی به دلیل در آمد پایین و مشکلات اقتصادی مجبور به کار اضافی می‌شوند؛ البته این موضوع تخلف محسوب و به شدت با آن برخورد می‌شود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در