مناطق جنوبی کشور نیاز بیشتری به اقامتگاه‌های پرستاری دارند


مناطق جنوبی کشور نیاز بیشتری به اقامتگاه‌های پرستاری دارند

بندرعباس- ایرنا- معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت ساخت اقامتگاه‌های پرستاری در مناطق کم برخوردار به منظور افزایش ضریب ماندگاری پرستاران در این مناطق، گفت: مناطق جنوبی کشور بیشتر از سایر نقاط نیازمند این اقامتگاه ها هستند.

دکتر مریم حضرتی جمعه پس از آغاز عملیات اجرایی اقامتگاه پرستاری در شهرستان بشاگرد در نشستی با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۵ منطقه مشخص شده که نیاز کادر درمان به محل سکونت پرستاری در آنها محرز شده است.

وی افزود: درخصوص اقامتگاه های پرستاری، دانشگاه‌ها اعلام نیاز کرده اند و ما نیز این موضوع را پیگیری می کنیم.

حضرتی با تاکید بر اینکه نیازمند ورود خیران به منظور ساخت واحدهای اقامتگاهی برای پرستاران هستیم، گفت: از خیران انتظار داریم که در نظر داشته باشند که کار خیر فقط ساخت بیمارستان یا خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان ‌ها نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از بخش‌ ها در بیمارستان های کشور این امکانات را دارند، اما به دلیل نبود امکانات سکونت برای پرستاران غیرقابل بهره‌وری هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت افزایش ضریب ماندگاری پرستاران در مناطق محروم به منظور ارایه خدمات درمانی هر چه بهتر و بیشتر، گفت: یکی از تدابیر برای نگهداشتن نیروهای پرستاری در مناطق محروم، ساخت اقامتگاه‌های مسکونی برای پرستاران است و از خیران و مسوولان خواستاریم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

حضرتی تاکید کرد: نیروهای پرستاری شاغل در مناطق محروم یا کمتر ‌برخوردار کشور به دلیل مطلوب نبودن شرایط و امکانات زندگی، در آن مناطق ماندگار نمی شوند و از همین رو ساخت اقامتگاه‌های پرستاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

اقامتگاه پرستاری در شهرستان بشاگرد با ۶۰۰ متر زیربنا با مشارکت کامل خیران احداث می شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این اقامتگاه در مدت هشت ماه آینده به بهره‌برداری برسد و در اختیار پرستاران قرار گیرد.

شهرستان بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و از جمله مناطق محروم کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا