نتیجه مطالعه بازسازی مناطق سیل زده هرمزگان تا 10 روز آینده اعلام می‌شود


نتیجه مطالعه بازسازی مناطق سیل زده هرمزگان تا 10 روز آینده اعلام می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: نتیجه مطالعه بازسازی و ایمن سازی خانه‌های روستایی مناطق سیل زده شرق استان تا 10 روز دیگر اعلام می شود.

فریدون همتی جمعه پس از پایان بازدید از مناطق سیل زده شرق هرمزگان که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انجام شد، اظهار داشت: پس از اعلام نتیجه مطالعه‌های انجام شده، با کمک سپاه و ارتش، نیروهای جهادی و دستگاه‌های اجرایی عملیات بازسازی این مناطق آغاز می شود.

وی افزود: پس از مرحله استقرار و جابجایی مردم در شرایط سخت و سیل‌گرفتگی، عملیات برآورد خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صیادی، مدارس، تاسیسات آب و برق، جاده‌ها، خانه‌ها و اثاثیه مردم منطقه آغاز شد.

استاندار هرمزگان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت از سیل در منطقه شرق هرمزگان شده که به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران اعلام شده است.

همتی تصریح کرد: امیدواریم بودجه موردنیاز و پیش بینی شده به منظور بازسازی مناطق سیل زده شرق استان در هیات دولت مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران