ایران پیشتاز جهانی مبارزه با قاچاق موادمخدر


ایران پیشتاز جهانی مبارزه با قاچاق موادمخدر

غریب آبادی از کشف و ضبط بیش از 814 تن انواع مواد مخدر در کشور در سال 2019 میلادی خبر داد

ایران پیشتاز جهانی مبارزه با قاچاق موادمخدر به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از وین، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، تصریح کرد: با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و ماموران نهاد‌های انتظامی و امنیتی کشورمان در مرز‌ها و داخل کشور، طی سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۱۴ هزار و ۴۷۷ کیلوگرم موادمخدر کشف و ضبط شد که بیشترین میزان، مربوط به تریاک با ۶۵۶ هزار و ۲۵۸ کیلوگرم بود. در میان کشفیات ۱۷۴ هزار و ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر هروئین، ۱۸ هزار و ۱۸۵ کیلوگرم مرفین و ۷۳ هزار و ۹۲۸ کیلوگرم حشیش و ۱۳ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم شیشه بوده است.

غریب آبادی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر کشورمان در سال گذشته میلادی ۲۳۱۹ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان داشته اند که منجر به انهدام و متلاشی شدن ۱۸۸۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع موادمخدر شده است. در این درگیری‌ها نیز ۵ نفر از مأموران عزیز کشورمان به شهادت رسیدند. جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با موادمخدر در سطح جهانی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها و برنامه‌های ایران در سه حوزه مقابله، پیشگیری، و درمان همواره مورد اذعان و تمجید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر ملل متحد قرار می‌گیرد، از بی توجهی برخی کشور‌ها درخصوص عدم پذیرش مسئولیت مشترک در این حوزه، به طور جدی انتقاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06