یادمان‌های شهدا در خراسان جنوبی با اولویت تکمیل می‌شود


یادمان‌های شهدا در خراسان جنوبی با اولویت تکمیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال 2 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ساخت یادمان‌های شهدای گمنام استان اختصاص یافت و تا سال آینده با اولویت، اجرای این پروژه‌ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در دیدار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم در راستای افتخارآفرینی‌های شهدا و ادامه راه آنان و دستاوردهای دفاع مقدس گام برداریم، چرا که هرچه داریم از برکت خون شهدا و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به موزه استکبارستیزی صحرای طبس افزود: در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکید شد که این موزه باید بین المللی دیده شود بر همین اساس برنامه‌های خوبی برای ساخت و ساماندهی این موزه در دستور کار قرار گرفت که تبدیل شدن آن به منطقه ویژه گردشگری از جمله این برنامه‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی و پیگیری برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیرجند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به همین منظور جلسه اختصاصی و فنی برگزار و برای بهره‌برداری از فاز اول این مرکز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این دیدار از افتتاح ۹ موزه دفاع مقدس استان‌ها در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ساخت موزه دفاع مقدس استان‌ها است و در خراسان جنوبی ۱۲ هکتار زمین در موقعیت خوب برای ساخت موزه اختصاص یافته که احداث این موزه همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمد فهمیده قاسم زاده ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های مختلف پژوهشی، هنری، ادبی و اسنادی در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده یا در حال انجام است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب برای ساخت موزه دفاع مقدس، این برنامه‌ها و پروژه‌ها در مکان موزه جمع‌آوری و برای بهره برداری در دسترس عموم قرار گیرد.

همچنین سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» با حضور جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی معرفی و از خدمات «محمدرضا فخر» مدیرکل پیشین این بنیاد قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی