استاندار : کمبود نیروی آتش‌نشان چهارمحال و بختیاری رفع شود


استاندار : کمبود نیروی آتش‌نشان چهارمحال و بختیاری رفع شود

شهرکرد_ ایرنا_ استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه شهرها و روستاهای استان گفت: کمبود نیروی آتش‌نشانی در شهرستان‌های این استان باید جبران و رفع شود.

اقبال عباسی شامگاه جمعه در چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در سالجاری به کمبود نیرو آتش‌نشانی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال‌های گذشته تعدادی نیرو، بدون رعایت فرآیند جذب و آزمون استخدامی به‌ صورت متفرقه در آتش‌نشانی شهرکرد جذب شد و در همین راستا دستگاه‌های نظارتی به موضوع ورود کردند.
وی افزود:برای جبران کمبود نیروی آتش‌نشان ۳ ماه فرصت از دستگاه‌های نظارتی گرفته شده است تا فرآیند قانونی جذب نیرو در این سازمان سپری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت:۱۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در اختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران قرار دارد که باید در موارد بحرانی در اختیار ستاد بحران قرار گیرد.

عباسی اظهار داشت: برخی از این ماشین‌آلات به‌علت استفاده‌های نامناسب مستهلک شده‌اند.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از این ماشین‌آلات موظفند این خودروها را تعمیر و برای استفاده در زمان بحران تجهیز کنند.
عباسی تصریح کرد:در صورت استفاده متفرقه از این ماشین‌آلات، خودروها در اختیار فرمانداران برای استفاده در روزهای بحرانی قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی از جمله سیل، زمین لرزه، بارش برف و تندباد را داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: صدور اخطاریه و اطلاعیه‌های لازم هنگام پیش‌بینی بحران‌ها و بارش‌ها ضرورت دارد.
وی در خصوص تخصیص اعتبار برای برنامه های بحرانی گفت: اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از خسارات سیل باقی مانده است که می‌توان با مکاتبات لازم این اعتبار را در زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز، لایروبی رودخانه‌ها، تهیه ماشین‌آلات سنگین، خرید خودروی آتش‌نشانی و تهیه سایر نیازها استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از استان های بحران‌زا مانند زلزله، ریزش کوه، رانش زمین، جاری شدن سیل و تندباد در کشور محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط