مجلس اعلای اسلامی : آمریکایی‌ها باید بدون معطلی از عراق خارج شوند


مجلس اعلای اسلامی : آمریکایی‌ها باید بدون معطلی از عراق خارج شوند

تهران-ایرنا- همام الحمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق شامگاه جمعه در بیانیه‌ای با اشاره به این‌که ملت عراق هرگز حاکمیت ناقص را نمی‌پذیرد، خطاب به نیروهای آمریکایی گفت: بدون معطلی باید وسایل خود را جمع کنند.

به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم" الحمودی، در بیانیه‌ای از مشارکت گسترده مردم عراق در تظاهرات امروز تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به خواسته مردم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان گفت: ملت عراق هرگز حاکمیت ناقص را نمی‌پذیرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خطاب به عراقی‌ها گفت: شما با حضور میلیونی خود باعث سربلندی اعراب و مسلمانان در جهان شدید.

الحمودی اظهار کرد: ملت دلیر عراق تصمیم خود را گرفته و آن اخراج نیروهای آمریکایی از خاک کشور است چرا که آنها حاکمیت ما را نقض کرده‌اند.

مجلس عراق ۱۵ دی ماه و بدنبال اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن "سردار قاسم سلیمانی" و ابومهدی المهندس به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رأی مثبت داد.

وی با اشاره به این‌که ملت عراق هرگز حاکمیت ناقص را نمی‌پذیرد، خطاب به نیروهای آمریکایی گفت: بدون معطلی باید وسایل خود را جمع کنند.

پیش از این نیز "هادی العامری" رهبر ائتلاف فتح در مجلس عراق از مردم کشورش که با حضور میلیونی خود خواستار اخراج آمریکایی‌ها از کشورشان شدند، قدردانی کرد.

وی همچنین از مقتدی صدر که پیشنهاد دهنده و بانی این اعتراض مردمی علیه آمریکاییان بود نیز قدردانی کرد.

مردم عراق امروز جمعه با برپایی تظاهرات میلیونی در خیابان‌های بغداد، قدرت اسلام و ملت بزرگ این کشور را به رخ آمریکای اشغالگر و سایر همپیمانانش کشیدند.

تظاهرکنندگان عراقی در شعارهایشان ضمن اعلام انزجار از آمریکا، با فریاد «آمریکا از کشور ما بیرون برو» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» خشم و نفرت خود را به اشغالگران نشان دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس