اختتامیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی برگزار شد


اختتامیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی در استان ایلام برگزار و از برگزیدگان این رویداد قدردانی کرد.

قدرت اله کریمیان "،جانشین سپاه امیرالمومنین در مراسم اختتامیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوا گفت:یکی از اتفاقات ناگواری که طی هفته های گذشته روی دادشهات سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بود،سرداری که نامی آشنا در میان همگان بخصوص جهان اسلام داشت ، امروز همگان منتقم این سردار هستند چرا که مدافع مستضعفان وستمدیگان بودند واز هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ نکردند.
جانشین سپاه امیرالمومنین (ع)ایلام با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص خصایص سردار سلیمانی اظهارکرد: رهبرمعظم انقلاب بیاناتی را مطرح کردند که مختص ویژگی های سردار سلیمانی بودکه تاکنون این سخنان ازسوی رهبر معظم انقلاب در وصفت کسی بیان نشده بود.

کریمیان بیان داشت:خروش ملت ایران و عراق در استقبال از پیکر مطهر سردار سلیمانی باعث خلق حماسه ای دیگر در سطح جهان شد.

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به برگزاری نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی در استان اشاره کردو بیان داشت:مجموعه ای،از نخبگان فضای مجازی در سطح استان گردهم امدند،وایده ونظرات خودرا ارائه دادند که این موضوع نشانگر ضرورت حضور در فضای مجازی است.
سرهنگ کریمیان بیان داشت:امروزه تسلط بر فضای مجازی یکی از ضروریات است چرا که یا یک احاطه کامل وجامع می توان نقش سازنده وکاملی را ایفا نمود.
جانشین سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام با انتقاد از نبود شبکه جامع ملی،اطلاعات تصریح کرد:امروزه فضای مجازی فرهنگ ما ،ارزشهای ما را مورد هجمه قرار داده است ودرصدد است که مباحث خاص را به عام تبدیل نمایدوباالقا کردن محتواهای،مهندسی شده جامعه ما را بارزشهای خودش همسو نماید.

کریمیان اظهار کرد؛لشکر سایبری بسیج می تواند هجمه های برنامه ریزی،شده توسط دشمن را کنترل ومدیریت کندو نگذارد دشمن به اهداف خودش برسد.

وی در پایان بیان داشت:استفاده ازفضای مجازی امری اجتناب ناپذیر است اما با ارائه تولیدات محتوایی فاخر می توان به راحتی توطئه های دشمنان را خنثی نمود.

«محمدبازوند» ، مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چند سال پیش به نکته ای اشاره کردند که کشورهای غرب آسیا، کشورهای اسلامی و شمال آفریقا را به یک شهر آشغال شده از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... تشبیه کردند.

وی اظهار کرد: آمریکا در کشور های اطراف ما دهها پایگاه نظامی اشغالگرانه دارد. در این اشغالگری چند گروه نقش دارند از جمله؛ اشغالگران آمریکا و رژیم صهیونیستی، کسانی در داخل کشور ها که هماهنگ با اشغالگران هستند، فرصت طلبان، تسلیم شدگان و کسانی که مقاومت و ایستادگی می کنند.

بازوند افزود: رسانه ها و شبکه های مجازی ابزار اشغالگری هستند، امروز در کشور با سیطره خیل عظیم کانالهای ماهواره ای معاند نظام که بالغ بر ۳۰۰ شبکه هستند مواجه هستیم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام گفت: در بستر اینترنت هزاران کانال و گروه علیه ارزشها و هنجارها و داشته های فرهنگی ایرانیان لجن پراکنی می کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری محتوا در فضای رسانه ای تصریح کرد: در فراگرد ارتباطات، فرستنده و گیرنده وجود دارد که پیام را منتقل می کنند. رسانه ابزاری برای این انتقال پیام است و بار معنایی و محتوایی در انتقال پیام بسیار مهم است.

بازوند یادآور شد: امروزه با شرایطی مواجه هستیم که ابزار رسانه ای وسیله و عاملی برای تحقق جنگ نرم است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام ادامه داد: در جریان ترور شهید سلیمانی، دشمن برای خنثی کردن و به فراموش سپردن تشییع عظیم شهدای مقاومت بیکار ننشست و از بستر رسانه ای برای فراموشی این خیل عظیم مردمی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی دو پازل جنگ نرم و اراده ها وجود دارد. بازوند به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: غیور مردان هوافضای سپاه با شهامت و جسارت هرچه تمام تر ثابت کردند که آمریکا در صورت هر اقدامی پاسخ سخت تری می گیرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام گفت: جمهوری اسلامی ایران در جنگ اراده ها حرف اول را می زند.

وی تصریح کرد: در جنگ اراده ها به مرحله ای رسیده ایم که ترامپ با زبان رسمی ایرانیان توئیت می زند و ما باید قدر این عزت و سربلندی و سرافرازی را بدانیم.

بازوند در پایان گفت: باید بدانیم که در فضای مجازی چگونه قلم فرسایی می کنیم و در راستای مسیر درست نشان دادن به مردم باید تلاش کنیم.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز اظهار کرد: فضای مجازی یک عرصه نوین است که باید اقتضای آن را به خوبی بشناسیم ومتناسب با آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برای جوانان نیاز به آموزش داریم که این آمادگی را داریم که با فضای مجازی سپاه استان ایلام در این زمینه همکاری کنیم،
ادامه داد: یکی از مهم ترین مولفه های قدرت نرم فرهنگ است که دشمن سعی در تخریب آن دارد و هرچه در هین زمینه بروز باشیم می توانیم قوی تر فعالیت کنیم.
خودآموز با الگو شمردن شهید قاسم سلیمانی برای مردم گفت:شهید سلیمانی به عنوان که هم بر علیه دشمن ایستاد وهم در خدمتگزار مردم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد:ایران اسلامی به جهان وحدت واقتدار خود را نشان داده وبا اعتماد به جوانان می توان به قله های موفقیت دست یافت.

انتهی پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید