یادواره شهدای والفجر 5 و ایل شوهان برگزار شد


یادواره شهدای والفجر 5 و  ایل شوهان برگزار شد

امروز مردم و مسئولان استان در روستای «چنگوله » گردهم آمدند تا هم یاد و خاطره‌ی شهدای عملیات والفجر پنج و گرامیداشت شهدای ایل شوهان را گرامی دارند و هم در مراسم چمر رشادت‌های سردار دل‌ها را بسرایند.

«قاسم سلیمانی دشتکی» امروز جمعه در یادواره سالروز عملیات والفجر پنج و گرامیداشت شهدای ایل شوهان با تاکید بر اینکه اتحاد مردم و خدمتگزاران آنها در واحدهای مختلف باعث شده که ایلام استانی امن، بدون حاشیه و یکپارچه باشد، اظهار کرد: در موضوع سیل فروردین ماه، اربعین و از همه مهمتر وقایع مربوط به بنزین و هفته های اخیر که بسیاری از استان های کشور را درگیر حاشیه و مشکل کرد، استان ایلام با درایت مسوولان و همکاری و همراهی مردم از همه این قضایا سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در استان ایلام، یادآور گفت: ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار امسال از سوی مجموعه نظام در بخش های مختلفی چون نفت، گاز، پتروشیمی بدون احتساب هزینه تکمیل واحد الفین صنعت و کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است که بسیاری از پروژه های کلان استان یا به اتمام رسیده و آماده بهره برداری و یا در حال ساخت است.

استاندار ایلام گفت: سال گذشته نیز میزان سرمایه گذاری های انجام شده در استان ایلام ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود و بر اساس شاخص های مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی، ایلام استان برتر و نخست کشور در زمینه سرمایه گذاری و رشد جذب سرمایه گذاران است.

سلیمانی گفت: آغاز به کار پتروشیمی و ان جی ال دهلران، تسریع در اتمام فاز دوم پتروشیمی ایلام، آغاز عملیات احداث پتروشیمی مناطق مهران، هلیلان و دره شهر، فاز دو پالایشگاه گاز استان از جمله طرح های کلان و در دست اجراست که این پروژه های عظیم موجب توسعه و ایجاد اشتغالزایی استان می شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از میادین نفتی چنگوله، تکمیل زیرساخت های کشاوری، صنعتی و فرهنگی در آینده ای نزدیک مهران را به یکی از پیشران های توسعه استان تبدیل می کند و همچنین در حوزه زیرساخت راه های موصلاتی هم مقدمات ۲ پروژه بزرگ آزاد راه پل زال - چیلات - نجف اشرف و حمیل - ایلام - مهران - کربلا آماده شده است و تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه، تونل های واقع در مسیر ایلام - مهران و سرابله - ایلام در دستور کار و اولویت دولت در استان قرار دارد.

سلیمانی دشتکی گفت: با این وجود هنوز معضل بیکاری در استان ایلام‌ ریشه کن نشده است ولی در سال های اخیر و در راستای ایجاد فضایی امن برای سرمایه گذاری، ایجاد سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری در استان اتفاق های خوشایندی به وقوع پیوسته که این روند کماکان ادامه دارد.

وی به نقش عشایر و ایلات مختلف استان ایلام در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور اقوام و ایلات مختلف استان ایلام در طول جنگ تحمیلی با دفاع جانانه از مرزهای استان ایلام به واقع از مرزهای کشور دفاع کردند و نگذاشتند دشمن پا را از مرزها فراتر بگذارد و نظام و همه دولت ها به مردم این استان مدیون هستند و باید به طور جدی کاستی ها و آسیب های ناشی از جنگ را در این استان جبران کنند.

استاندار ایلام همچنین نقش و جایگاه سردار سلیمانی در بین مردم و تمام جنبش های آزادی بخش جهان را ارزشمند و تاثیرگذار معرفی و اضافه کرد: سردار سلیماتی یک شخصیت ولایی، تسلیم محض فرامین الهی و ولایت فقیه بود که در بین مردم و دوستان خاضع و خاشع و در میدان نبرد هم سرباز و فرمانده ای شجاع، نترس، آگاه و کارکشته بود که در قلوب مردم ایران، تمام ملت های آزادی خواه و استکبار ستیز منطقه و جهان جایگاهی بی بدیل داشت و تشیع باشکوه میلیونی و برگزاری مراسم های عزاداری با حضور پرشور و خودجوش مردم در اقصی نقاط ایران و جهان بیانگر محبوبیت این شهید والامقام بود.

در این یادواره آیین محلی عزادری چمر در سوگ شهادت سردار سلیمانی و شعرخوانی برگزار شد.

عملیات والفجر پنج سال ۶۲ با رمز یا زهرا (س) در منطقه عملیاتی مهران و دهلران با هدف آزادسازی ارتفاعات چنگوله در شهرستان مهران انجام گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟