آیت الله بلندنظر از علمای سلسله دارفانی را وداع گفت


آیت الله  بلندنظر  از علمای سلسله دارفانی را وداع گفت

خرم آباد- ایرنا - آیت الله حاج محمد بلندنظر امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر و از علمای شهرستان سلسله دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله بلندنظر در سال 1304 ه.ش. در شهرستان الشتر متولد شد. او ابتدا قرآن را در محضر پدرشان که معلم قرآن بود در مکتب خانه یاد گرفته و در سن 6 سالگی به خواندن نماز و قرآن مشغول و بعد از فوت پدر تحت تربیت مادری دلسوز و دائم‌الذکر قرار می‌گیرد.

در سن 16 سالگی برای فراگیری علوم دینی عازم قم شده و در مدت یک سال در قم به تحصیل مشغول گشت. و سپس از آنجا وارد حوزه ی علمیه‌ی کرمانشاه شد، در حالی که ریاست حوزه ی علمیه به عهده‌ی مرحوم آیت الله کاظمی مومیوند بوده است.

بعد از مدتی به دلیل اینکه پرداختن به دروس حوزوی در سطح عالی در این حوزه میسر نبوده است، تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مشرف شود.

با توجه مشکلات بسیار زیاد وارد نجف اشرف می‌شود و چون هزینه‌ی سفرشان تمام شده بود با راهنمایی دو نفر به محضر آیت الله شیخ علی‌محمد بروجردی نجفی شرفیاب شده و به دستور ایشان به مدرسه ی علمیه ی نجف اشرف معرفی و در حجره‌ای اسکان می‌یابد.

آیت‌الله بلندنظر در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سید محمود شاهوردی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر کسب فیض نموده و به مدت 20 سال در حوزه‌ی نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشته است.

پس از 25 سال به ایران برگشته و مدت سه سال در حوزه ی علمیه‌ی کمالیه خرم آباد در محضر آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند دروس فقه و اصول را پشت سر می‌گذراند و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت 2 سال امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بوده و از سال 1338 به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بوده‌اند.

وی قصد داشتند به حوزه‌ی علمیه قم عازم شوند ولی به اصرار زیاد مردم الشتر در این شهرستان ماندند و به تبلیغ احکام و اقامه‌ی نماز جماعت در مسجد جامع مشغول شد.

در سالهای اخیر، آیت الله بلندنظر به علت کهولت سن و کسالت، در منزل خود سکونت داشت و اهالی لرستان برای دیدار این عالم وارسته و بهره مندی از دعاهای خیر ایشان، به منزل وی مراجعه می کردند.

آیت الله بلندنظر در روزهای اخیر به دلیل کسالت در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) بستری بود، پیکر مطهر این عالم ربانی، بنا بر وصیت وی، در مسجد جامع شهر الشتر با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان به خاک سپرده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟