تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور امضا شد


تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور امضا شد

مشهد- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: صبح امروز در قالب طرح مثلث اقتصادی تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور با حضور سرمایه‌گذار این بخش امضا شد.

علیرضا قامتی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند ماه آینده مرحله نخست این طرح با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل قانونی کلید خواهد خورد.
وی اظهار داشت: مکان این فرودگاه در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در جنوب شرقی شهر نیشابور جانمایی شده است.
فرمانددر نیشابور گفت: این فرودگاه به صورت چند منظوره جهت ارائه خدمات از طریق هواپیماهای کوچک، تاکسی هوایی، آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما راه اندازی می شود.
قامتی افزود: در مراحل بعدی این طرح در قالب مجتمع فرودگاهی، احداث هتل کاروانسرای پنج ستاره و باغ هتل در اردوگاه شهید رجایی باغرود در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: به طور میانگین در هفته ۵۰۰ نفر نیشابوری از خدمات هواپیمایی برای رفتن به تهران و سایر نقاط کشور استفاده می کنند و در صورت احداث فرودگاه روزانه یک پرواز به تهران انجام می شود.
حمید گرمابی افزود: احداث این فرودگاه ضمن ارائه خدمات آموزش خلبانی و حمل و نقل هوایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و در رونق اقتصاد نیشابور و شهرهای اطراف بسیار موثر است.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی و آتش‌نشانی از جمله طرح‌های اصلی ساخت فرودگاه نیشابور است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟