کاندیداها وعده های مبالغه آمیز و دروغین به مردم ندهند


کاندیداها وعده های مبالغه آمیز و دروغین به مردم ندهند

حجت الاسلام حسینی گفت: تبلیغات در انتخابات باید با رعایت قوانین و دوری از هرگونه وعده غیرقابل اجرا بوده و کاندیداها وعده های مبالغه آمیز و دروغین به مردم ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام« سیدنصیر حسینی» ظهر امروز (4 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: وقتی روز قیامت می شود هیچ بنده ای از بندگان خدا از جای خود قدمی برنمی دارد مگر اینکه از چهار چیز از او سوال می کنند.

امام جمعه یاسوج به چهار سوالی که از انسان ها می پرسند اشاره کرد و گفت: نخست از عمرش سوال می کنند که عمر خود را چگونه و در چه مسیری گذرانده ای، آیا در مسیر خدا بوده یا در مسیر غیر خداوند؟.

وی با اشاره به اینکه دوم از جوانی انسان سوال می کنند، اضافه کرد: انسان ممکن است در دوران پیری سر تعظیم در مقابل پروردگار عالم فرو بیاورد، ولی از دوران جوانی سوال می کنند که آیا این دوران در عبادت و اطاعت خداوند بودی یا در معصیت خدا؟ در کدام مسیر قدم برداشتی و جوانی خود را سپری کردی؟.

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان در دوران جوانی باید خود را تربیت کند و در مقابل وسوسه های شیطان و نفس اماره بایستد، ادامه داد: از مال، خوراک و پوشاک انسان نیز سوال می شود.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: از انسان سوال می شود، مسیری که پول آوردی و نان خوردی از راه حلال بود یا حرام؟ پول خود را در مسیر اطاعت پروردگار مصرف کردی یا در مسیر خطا، گناه و معصیت صرف شد؟.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، گفت: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه هفته قبل فرمود «در این ایام مصیبت بار یک ایام الله برای ما به وجود آمد»، یک روز ایام الله تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که به انقلاب و نظام شکوه و عظمت بخشید و انسجام ملی ایجاد کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه این روز برای دشمنان رعب آور و برای دوستان افتخار آفرین بود، اظهار داشت: یک روز هم روزی که بود پایگاه آمریکایی «عین الاسد» مورد هدف موشک های نقطه زن ایران قرار گرفت.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت و دشوار، خداوند برکت هایی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت کرد و در مدت سه ساعت در یک جنگ تمار عیار، ملت شریف و باشکوه ایران سربلند بیرون آمد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: به برکت خون شهدا، حضور مردم و رهبری های مقام معظم رهبری روز به روز ملت و نظام اسلامی ایران باشکوه تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد.

وی به برگرداندن تحریم های اروپایی علیه ایران به بهانه های واهی اشاره کرد و یادآور شد: اروپایی ها به ویژه انگلیس در این چندصدسالی که با ملت ما خصومت داشت، تاریخ به غیر از خیانت این کشورها به ملت ایران و ملت های منطقه چیزی به یاد ندارد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در دوران جنگ جهانی اول و هولوکاست ایرانی که در تاریخ نوشته شده، بر اثر قحطی تحمیلی انگلیس بر ملت ما، حدود 10 میلیون ایرانی که برخی آن را 15 میلیون نفر برآورد کردند، به دلیل خیانت انگلیسی ها از بین رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دوران جنگ روس ها و ایران، قرار بود انگلیس از ایران در برابر تجاوز روس ها حمایت کند و طبق معاهده قرار بود انگلیس ایران را مورد حمایت مالی و نظامی قرار دهد، ولی باز هم خیانت کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی خیانت انگلیس نیز بر همگان آشکار است، اظهار داشت: فرانسه در دوران جنگ ایران و عراق تجهیزات نظامی بسیاری به دولت بعثی صدام کمک کرد.

حجت الاسلام حسینی اذعان داشت: بسیاری از رزمندگان ما هم اکنون در حال جان دادن در جلوی خانواده و زن و بچه خود هستند که همه اینها به دلیل حملات صدام و بمب های شیمیایی بود که آلمان ارسال کرد.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمود «به اروپایی ها اعتماد ندارد»، امروز ثابت شد که قابل اعتماد نیستند؛ ما اهل مذاکره هستیم، ولی زیربار ظلم و زور نخواهیم رفت.

وی ضمن تاکید بر اینکه ملت ایران علیرغم ایجاد مشکلات فراوان از طرف دشمنان مقاوم ایستاده، اظهار داشت: در این چندسال تاریخ به غیر از خیانت کشورهای اروپایی و انگلیس چیزی به یاد ندارد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه (س)، گفت: وجود حضرت فاطمه (س) شکوهی به عالم بخشید و با عظمتی که به دنیا آمد، با همان عظمت از دنیا رفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی به انتخابات اسفندماه امسال مجلس شورای اسلامی زد و اضافه کرد: انتخابات باید پرنگ و رونق باشد، زیرا حضور مردم در صحنه های مختلف پشتوانه محکمی برای نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از حضور مردم در صحنه های مختلف وحشت دارد، گفت: دشمنان می دانند حضور همیشگی مردم در صحنه توطئه های آنها را علیه ملت سرزمین و نظام خنثی می کند.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: حضور ما در محافل، نماز جمعه، مساجد و راهپیمایی ها دشمن شکن است و دشمن می داند این حضور توطئه های آنها درهم می شکند.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: تبلیغات در انتخابات باید با رعایت قوانین و دوری از هرگونه وعده غیرقابل اجرا بوده و کاندیداها وعده های مبالغه آمیز و دروغین به مردم ندهند.

وی صمن تاکید بر اینکه نامزد انتخاباتی باید عاقلانه، منطقی، منصفانه و عالمانه تبلیغ کند، ادامه داد: این افراد باید ضمن معرفی خود، ارائه برنامه بدون تخریب دیگران و نقد منصفانه را در دستور کار داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اگر می خواهند دولت و حاکمیت را نقد کنند باید منصفانه و بدون سیاه نمایی باشد، اضافه کرد: پرهیز از هرگونه تشنج آفرینی در دستور کار طرفداران و خود نامزدهای انتخابات قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن چیزی که دشمن از دل این انسجام ها و حضور پرشور می خواهد، تلخی، تشنج، درگیری، افترا، دروغ و تهمت است.

وی خاطرنشان کرد: برخی به شیوه های مختلف وارد می شوند و افراد را تحت فشار روحی و روانی قرار می دهند که این شیوه غلط است، شاخص ها مشخص ابوده و باید اجازه دهیم مردم آزادانه انتخاب کنند.

حجت الاسلام حسینی به نزول رحمت الهی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر و تشکر از راهداران و دیگر مسئولان، باید مراقبت کرد که برای مسافران مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه یاسوج گفت: مسافران نیز باید تجهیزات لازم برای سفر به همراه داشته باشند و در مسیر اگر مشکلی پیش آمد، تجهیزات لازم مهیا باشد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان