دی بیاسی، ویلموتس دوم نشود/ لطفا قرارداد سرمربی تیم ملی را شفاف ببندید!


دی بیاسی، ویلموتس دوم نشود/ لطفا قرارداد سرمربی تیم ملی را شفاف ببندید!

انتخاب جانشین سرمربی تیم ملی به مراحل نهایی نزدیک می‌شود. چرخه‌ای که از برانکو شروع شد، به مربی ایرانی رسید و حالا شاید به گزینه خارجی ختم شود. اما یک موضوع را باید در نظر گرفت؛ ویلموتس دیگری تکرار نشود!

به گزارش "ورزش سه" توافق نهایی با برانکو ایوانکوویچ، انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی و حالا دی بیاسی در یک قدمی حضور در فوتبال ایران. درست است، شما سه خبر مهم از شایعاتی چند ماه اخیر که حول محور فوتبال ایران چرخیده و باز هم در حال چرخیدن است را خوانده‌اید. آن هم بعد از جدایی مارک ویلموتس که علامت سوال بسیاری را در ذهن همه به وجود آورد. غرامت دریافتی ویلموتس از فدراسیون چه مقدار بود؟ کل مبلغ قرارداد او چقدر بود؟ آیا ما باز هم به این مربی با سیاست بلژیکی بدهی داریم؟ پرونده جدید انضباطی – مالی علیه فوتبال ایران در فیفا باز می‌شود؟ این همه سوال بی پاسخ که هر بار از مسئولان فدراسیون پرسیده شد بی پاسخ ماند و توجیهی نداشت جز؛ مصلحت ملی.

در ابتدا از بسیاری عنوان کردند که مبلغ قرارداد ویلموتس سالی 3 میلیون یورو است که با تکذیب شدید مسئولان فدراسیون فوتبال همراه بود. بعدها در یک برنامه تلویزیونی از سرپرست دبیرکلی فدارسیون این سوال مطرح شد که آیا رقم قرارداد ویلموتس و دستیارانش 2 میلیون و 600 هزار بوده است و شکوری در پاسخ گفت: ما طبق بندی در قرارداد نباید رقم را اعلام کنیم اما نزدیک به این حدود بوده است. ولی باز هم رقم دقیق قرارداد ویلموتس منتشر نشد و با توجه به دریافتی آخر این مربی بلژیکی با یک حساب سرانگشتی می‌توان همان مبلغ نزدیک به 3 میلیون یورو را حدس زد.

با این حال فوتبال دوستان ایرانی هیچ موقع از بندهای قرارداد این سرمربی مطلع نشدند. آن هم به دلیل اینکه همه مسئولان با استفاده از کلمه محرمانه همه چیز را با پوشش پیش بردند و هیچ کس چیزی متوجه نشد. یک روز از پرداخت غرامت به ویلموتس سخن گفته شد و روز دیگر از طلب فدراسیون از این مربی! به طوریکه که ویلموتس باید دریافتی اضافی خود از فدراسیون را بار دیگر برگرداند. امری که تا حدودی محال است و غیر ممکن.

اما با گذر از همه این مسائل و انتخاب جانشین مربی ایرانی به جای مارک ویلموتس، حالا بحث حضور جانی دی بیاسی ایتالیایی جدی‌تر از قبل پیگیری می‌شود. به خصوص که در داخل وزارت ورزش هم برای جذب این مربی پالس مثبت فرستاده شده و اگر توافقات مالی صورت گیرد حضور او در ایران قطعی می‌شود. با این حال یک درخواست ملی از مسئولان ارشد ورزش ایران و فدارسیون فوتبال وجود دارد و آن هم این است که دی بیاسی، ویلموتس دیگری نشود!

حالا همه در انتظار این هستند که در موضوع استخدام دی بیاسی اصل شفافیت رعایت شود. به خصوص که همه چیز در تناقض است. در ابتدا بحث استفاده از مربی ایرانی مطرح و مذاکره پیشرفته با برانکو متوقف می‌شود و بار دیگر استفاده از مربی خارجی در دستور قرار کار قرار می‌گیرد. در وهله دوم گفته شد که فدراسیون به گزینه‌های مربیگری خود اعلام کرده که قرارداد آن‌ها مشروط و برای چهار بازی با (کامبوج، هنگ کنگ، عراق و بحرین) است و در صورت رضایت فنی برای مرحله دوم تمدید می‌شود. اما رسانه‌های ایتالیایی در گزارش‌های جداگانه حرف از قرارداد 30 ماهه با دی بیاسی را به زبان آورده‌اند. در آخر مبلغ قرارداد او؛ این مربی ایتالیایی یکی از گزینه‌های جدی برای جانشینی استراماچونی در استقلال بود و فرهاد مجیدی در مصاحبه تند خود، مبلغ پیشنهادی او را 1.5 میلیون یورو عنوان کرد. با این حال مسئولان مربوطه رقم پرداختی به او را زیر یک میلیون یورو عنوان کرده‌اند. هر چند که امکان دارد فردی با سابقه 27 ماه بیکار بودن چنین تخفیفی را قائل شود. هر چه هست در صورت آمدن جانی دی بیاسی باز هم سوالات مختلف و البته مهمی ذهن اهالی فوتبال را درگیر می‌کند. سوالاتی که جواب به آن‌ها آرزو شده و باید دید با سنت شکنی اصل شفافیت جانشین کلید واژه‌های مثل مصلحت و منافع ملی خواهد شد یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم