محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر


محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر -ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر محرز شدن موارد قانونی در خصوص داوطلبان انتخابات، ملاک نبود اعتقادهای سیاسی و جناحی در بررسی صلاحیتها، حضور میلیونی در پای صندوق‌های رای، گرامیداشت یاد شهدا، بازتاب داخلی و خارجی خطبه‌های رهبر معظم انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمن و تکمیل راه‌های ارتباطی شهرستان تنگستان تاکید کردند.

بوشهر

بوشهر - ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: کمترین تاثیری که ارائه برخی مستندات در خصوص داوطلبان دارد این است که صلاحیت مالی، اخلاقی و دینی افراد محرز نشود و شورای نگهبان در این شرایط کمترین کاری که می‌تواند انجام دهد عدم احراز است و فرد فرصت دارد صلاحیت خود را ثابت کند.

حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: شورای نگهبان مواردی که در قانون برای صلاحیت افراد مشخص شده باید محرز شود و اگر دراین فاصله با ارائه مواردی شکی به وجود آمد صلاحیت افراد محرز نمی‌شود.

وی ادامه داد: ملاک شورای نگهبان اعتقادهای سیاسی و جناحی نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد رد صلاحیت‌ها از طیف‌های سیاسی مختلفی بوده است.

دشتی در خصوص بررسی صلاحیت‌های داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در این خصوص ۲ دیدگاه وجود دارد شرایطی که در قانون است از جمله تدین، وفاداری به نظام، پذیرش و وفاداری به ولایت فقیه از جمله مواردی است که باید بررسی شود و گروهی مدعی هستند بیشتر کسانی که برای حضور در این عرصه ثبت‌نام کردند این ویژگی‌ها را دارند مگر اینکه سندی برخلاف این ارائه شود.

خطیب جمعه بوشهر اظهارداشت:حضور پرشور و میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای مهر تائیدی بر جمهوریت و پایبندی آنان به نظام جمهوری اسلامی است.

دشتی گفت: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات بیانگر قبول داشتن نظام از سوی مردم و موجب حفظ، تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان و خواص مساله حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای را به حواشی که در انتخابات به وجود می‌آید از جمله اینکه چه کسی کاندید شده و یا کاندیدای مورد نظر آنها حضور دارد یا خیر وصل نکنند.

دشتی با تاکید براینکه حضور در انتخابات واجب‌ترین واجب‌هاست اضافه کرد: مساله نظام جمهوری اسلامی از اشخاص جداست و اصل حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی باید مورد توجه همه از جمله مسئولان و خواص باشد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در این شرایط شخصیت‌های شاخص جامعه باید ویژگی‌های فرد اصلح برای انتخاب را در جامعه بازگو کنند تا مردم با بصیرت افراد کارآمد و پایبند به نظام و ولایت فقیه را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: حضور قشرهای مختلف مردم در عرصه انتخابات یک واجب شرعی است و پشتوانه‌ای برای تقویت و استمرار نظام جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از برگزار کنندگان دومین کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر گفت: برگزاری این گرامیداشت‌ها موجب تقویت روحیه جهادی مردم می‌شود و با این کار جامعه به خصوص جوانان با قهرمانان سرزمین خود که برای حفظ نظام و کشور از تجاوز دشمن از جان خود گذشتند آشنا کرد.

دشتی اضافه کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب تنها نباید به برگزاری این کنگره‌ها اکتفا کرد بلکه باید با استفاده از کارهای مختلف فرهنگی و هنری نام و یاد شهیدان را در جامعه حفظ کرد.

وی یادآور شد: همه ما و خانواده شهیدان بعنوان وارثان آنها در حفظ نام و یاد شهیدان مسئول هستیم و برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و کارهای مختلف فرهنگی و اجتماعی با این هدف باید در جامعه استمرار داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین با اشاره به ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه (س) نماد دفاع از ولایت و ولایت‌مداری است که باید این خصوصیات آن حضور در جامعه به خوبی تبیین شود.

برازجان

بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: شرکت درانتخابات و رای دادن یک تکلیف شرعی و وظیفه قانونی آحاد ملت ایران است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان افزود: حضور در پای صندوق‌های رای اجابت امر ولی امر مسلمین و پاسداری از خون پاک ومقدس شهدا و اظهاروفاداری به آرمان‌ها، هدف‌های انقلاب اسلامی و تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

مصلح گفت: گسترش انسجام در میان مسلمانان منطقه، خنثی شدن توطئه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، گسترش فرهنگ مقاومت در میان ملت‌های اسلامی، تصویب اخراج آمریکا از عراق در مجلس عراق،کلید خوردن خروج آمریکا از منطقه، احیای فرهنگ جهاد وشهادت در جامعه اسلامی، خنثی شدن توطئه مذاکره، سازش با آمریکا و وفاداری مردم به نظام، انقلاب و جبهه مقاومت از ثمرات شهادت سردار قاسم سلیمانی بود.

وی به حضور رهبر انقلاب در خطبه های نمازجمعه پس از 8 سال اشاره کرد و گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه پس از هشت سال و حضور میلیونی مردم در آئین نماز جمعه بازتاب‌های داخلی و خارجی بسیار وسیعی داشته است.

مصلح از حضور مردم انقلابی دشتستان در مجالس بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و راهپیماییها برای محکومیت آمریکای جنایتکار و اعلان حمایت از نظام و رهبری و جبهه مقاومت و سپاه پاسداران تقدیر کرد.

کنگان

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت کنگان گفت: ملت ایران باید قوی‌تر و مقتدرتر از همیشه باشد

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام یوسف قاسمی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه افزود: جمهوری اسلامی باید در تمام عرصه‌ها قوی شود.

وی اضافه کرد: خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های مختلف دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت و یک حرکت راهبردی برای خنثی کردن توطئه دشمن در کمرنگ کردن دو ایام الله یعنی تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و کوبیدن پایگاه نظامی آمریکا در عراق بود.

قاسمی گفت: خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در این شرایط حساس بزرگترین تحلیل گران دنیا و جهان عرب را وادار به تحسین کرد.

وی با اشاره به سابقه سیاه جنتلمن‌های تروریست افزود: این جنایتکاران با وقاحت هر چه تمام فرمانده جدید سپاه قدس را تهدید به ترور می‌کنند اما بدانند ملتی که شهادت دارد هرگز از مرگ ترس و ابایی ندارد.

قاسمی گفت: موج بیداری اسلامی و پیروزی محور مقاومت با قدرت در حال ادامه است و پیروزی و نصرت از آن اسلام و مسلمانان است.

وی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و لزوم برگزاری مراسم باشکوه عنوان کرد: ایام فاطمیه فرصتی برای معرفی و تبیین فضائل شخصیتی بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) برای عموم مردم بویژه نسل جوان است.

دیر

امام جمعه دیر گفت: اقامه نماز جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور مردم در این مراسم یوم الله بزرگ به وجود آورد که موجب یاس و ناامید دشمنان اسلام و شادی دوستان انقلاب شد.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: دهه مبارک فجر ایام الله است و خدا مردم ایران را از دست رژیم طاغوت نجات داد و باید این دهه را بزرگ بشماریم.

وی بیان کرد: مراسم دهه مبارک فجر باید با شکوه برگزار شود چرا که این دهه مقدمه‌ای برای حضور پرشور مردم در انتخابات دوم اسفند است.

اهرم

بوشهر - ایرنا امام جمعه موقت اهرم گفت: تکمیل قطعه اهرم - برازجان که به تازگی تعداد زیادی از مردم در این مسیر از بین رفتند از خواسته‌ها و اولویت‌های مردم تنگستان است.

حجت‌الاسلام ابوالحسن اسلام فر افزود: تصادف یک خانواده پنج نفره اهرمی در هفته گذشته در محور اهرم - برارزجان و کشته شدن همه آنها مردم اهرم را ناراحت و عزادار کرد.

وی بیان کرد: هرچند خطای انسانی نیز وقوع برخی تصادف‌ها بی تاثیر نیست اما با توجه به نشست فرماندار تنگستان با استاندار بوشهر در خصوص به سرانجام رساندن این پروژه، مردم این شهرستاندر انتظار خروجی این نشست هستند و مسئولان مردم را در جریان قرار دهند.

اسلام فر یادآور شد: از یک طرف تبلیغ می‌شود با توجه به جاذبه‌های طبیعی شهرستان تنگستان این شهرستان به منطقه گردشگری استان تبدیل می‌شود از طرفی لازمه رسیدن به این هدف تکمیل زیرساخت‌های اولیه از جمله راه است و با توجه به اینکه این شهرستان مسیر پرخطری دارد امکان تبدیل این منطقه به یکی از مناطق گردشگری استان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مردم توقع دارند مسئولان استان و شهرستان تکمیل راه‌های شهرستان تنگستان که چندین سال است کلید خورده اما پیشرفت چندانی نداشته است در اولویت قرار گیرد.

اسلام‌فر ادامه داد : انتظار می‌رود با تخصیص اعتبار لازم راه‌های ارتباطی تنگستان تکمیل شود و نداشتن بودجه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: مشکل اصلی مردم تنگستان امروز راه است که باید به این موضوع پرداخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان