امام جمعه اردبیل: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس دقت کنند


امام جمعه اردبیل: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس دقت کنند

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار دقت بیشتر مردم در انتخاب نمایندگان خود در مجلس شد و گفت: جدی‌ترین انتخابات در سطح جهان در ایران برگزار می شود و باید دقت شود که از این فرصت به نحواحسن استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: مردم اگر می‌خواهند در سرنوشت کشور خود دخالت کرده و مراکز تصمیم‌گیری حساس را در اختیار خود بگیرند، باید با دقت بیشتر در انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح را راهی مجلس کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه‌داد: باید در انتخاب دقت کنیم و حواسمان باشد که فرد منتخب نماد ما خواهد بود و شخصیت ما را نشان خواهد داد.

وی انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی را ظرفیت بزرگی برای ما و برای دشمنان کشور دانست و گفت: دشمنان چشم خود را به انتخابات آتی و اوضاع داخلی کشور دوخته‌اند تا با مداخله از طریق انتخابات، انتشار شایعه و رسوخ به اذهان، اوضاع داخلی ایران را به هم بریزند.

خطیب جمعه اردبیل برگزاری انتخابات درست و به معنای واقعی را از جمله خدمات و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: دموکراسی در برخی کشورها فرمایشی بوده و انتخابات تنها به شکل صوری برگزار می‎شود ولی در جمهوری اسلامی ایران، حتی رییس مجلس خبرگان رهبری با رای مردم کنار گذاشته می‌شود.

وی با انتقاد از کسانی که درصدد تحریم انتخابات هستند، گفت: کسی که نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند، با اقدام خود امتیاز بزرگی را به دیگران واگذار می‌کند و این گونه نیست که با شرکت نکردن او اتفاق بزرگی می‌افتد و یا خواسته او محقق می‌شود.

آیت‌الله عاملی اظهارداشت: تکریمی بالاتر از این نیست که ملتی در مراکز حساس تصمیم‌گیری خود، انسان‌های بزرگی را بنشاند که فکر و نگاه آنها بزرگ باشد و دارای ایمان و تدین بالا بوده و بدانند که دنیا به کدام سمت در حال حرکت است و تشخیص دهند که چه توطئه‌ای علیه این مملکت چیده شده است.

او اضافه‌کرد: فرد منتخب مردم برای مجلس باید انسانی مهذب، خودساخته، خداترس و دارای تقوا و ایمان قوی و واهمه قدسی باشد تا از آلودگی به فساد دور شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل کسب مقام نمایندگی مجلس را به معنای دسترسی به قدرت دانست و با بیان این که قدرت فساد می آورد، افزود: وزرا و مدیران در مقابل نماینده پاسخگو هستند و چون از مقام و قدرت نماینده می‌ترسند، بنابراین هر فسادی ممکن است رخ دهد.

وی ادامه‌داد: اگر فرد نماینده انسانی خودساخته و دارای ایمان قوی نباشند، با کسب ثروت نامشروع و با انجام اقدامات نامشروع آلوده فساد می‌شود و ما نباید با رای خود زمینه‌ساز فساد این افراد باشیم.

آیت‌الله عاملی همچنین گفت: نماینده بلندگوی جهانی در اختیار دارد و در جایی نشسته که می‌تواند آبروی پاک نظام و ملت را ریخته و خون شهدا را پایمال کند و مسوول این وضعیت کسانی هستند که به این گونه افراد رای داده‌اند.

وی در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل با اشاره به جنایات آمریکا در سطح جهان و نقش این کشور در کشتار بیش از ۲۰۰ میلیون انسان بیگناه در قرن اخیر گفت: رییس‌جمهوری کنونی آمریکا این هفته با انتشار توئیت فارسی و اظهار محبت دروغین به مردم ایران، بزرگترین اهانت را به ملت ایران کرد چرا که قصد او تحمیق ملت ما بود.

امام جمعه اردبیل با بیان این که ملت ما فریب این اظهارات را نخورده و زیر بار این سخنان اهانت بار نمی‌رود، افزود: آنها با مایوس شدن از درگیری نظامی با ایران، وارد فاز جنگ روانی و تفرقه انداختن در داخل کشور ما شده‌اند.

وی اظهارکرد: در پشت هر اظهار نظر مقامات آمریکایی فوران غضب دیده می شود و رییس‌جمهوری آمریکا بداند که ملت ما بدون نقاب و پرده او را می‌بیند.

آیت‌الله عاملی در ادامه با اشاره به عصبانیت آمریکا از حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در پی پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی این کشور در شهادت سردار سلیمانی بیان‌کرد: آنها در فضای عجز و ناتوانی چاره‌ای جز فشار اقتصادی و جنگ روانی ندارند.

وی تغییر لحن مقامات آمریکایی و اروپایی را نشانه اقتدار ایران اسلامی دانست و با اشاره به آشکار شدن ناکارآمدی سامانه دفاعی آمریکا بویژه برای چین و روسیه گفت: هیبت آمریکا با وجود هزینه سالانه ۲ هزار میلیارد دلاری در امور نظامی شکست و مشخص شد که عزت با پول و سلاح به دست نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین اقدام آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی را نشانه ضعف آنها دانست و با بیان این که انتقام سخت خون شهید سلیمانی اضافه‌کرد: ملت ما در روز ۲۲ بهمن و با حضور میلیونی در حمایت از انقلاب و کشور خود، پاسخ کوبنده‌ای را به اقدامات آمریکا خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر