مردم ایران همدلی خود را در سیل اخیر به نمایش گذاشتند


مردم ایران همدلی خود را در سیل اخیر به نمایش گذاشتند

زاهدان- ایرنا- امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر گفت: مردم ایران با کمک به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان حس نوع‌دوستی و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: مردم ایران با الگو گرفتن از پیشوایان دینی خود در این روزهای سخت و سرد مناطق سیل زده مقتدرانه و سلحشورانه حماسه آفریدند و در یاری رساندن به آنها پیشقدم بودند.

وی بیان کرد: سیلاب خسارت‌های زیادی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرده که باید مردم و مسوولان با کمک یکدیگر این خسارت‌ها را جبران کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان چشم انتظار کمک خیران و مسوولان هستند که بحق مردم و مسولان تا کنون به خوبی برای جبران خسارت‌های این سیلاب تلاش کرده‌اند.

وی ادامه داد: عمق خسارت‌های سیلاب در جنوب سیتان و بلوچستان بسیار زیاد است که جبران این خسارت‌ها نیازمند تلاش و کار بیشتر است.

مولوی کریم زایی اظهار داشت: با عمل به دستورات الهی مسیر نیل به سعادت دنیوی و اخروی برای مومنان هموارتر می‌شود.

وی احسان و انفاق را از خصوصیات بارز مسلمانان دانست و با خشنودی از رفتار سرشار از عاطفه و نوع دوستی مردم و دولتمردان در کمک به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که با وحدت و همدلی زیر پرچم اسلام توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر گفت: من به عنوانِ یک بلوچ از تمامی مردم ایران که به کمک هموطنان خود در سیستان و بلوچستان شتافتند قدردانی می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است