مسوولان به طور شبانه روزی پیگیر وضعیت سیل زدگان باشند


مسوولان به طور شبانه روزی پیگیر وضعیت سیل زدگان باشند

بندرعباس – ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به سیل اخیر در شرق این استان و خسارت های وارد شده به مردم گفت: مسوولان به طور شبانه روزی پیگیر وضعیت سیل زدگان باشند تا هر چه سریعتر بخشی از مشکلات مردم حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بندرعباس با تشریح سفرش به مناطق سیل زده اظهار داشت: با گذشت حدود دو هفته از سیل هنوز راه دسترسی به 9 روستای جاسک مشکل دارد و تنها خودرهای کمک دار می توانند در این مسیر تردد داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به برقراری برق روستاها و تامین آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای حادثه دیده بشاگرد افزود: با وجود همه فعالیت های صورت گرفته اما در بخش گافر هنوز شرایط مطلوبی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده از احداث پل موقت و یا دائمی روی رودخانه گابریک به عنوان مهم ترین کار اصولی برای تردد ساکنان روستاهای گافر(30 روستا) به بخش مرکزی نام برد که هم اکنون با مشکلات بسیاری انجام می شود.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان با اشاره به ملاقات نزدیکش با ساکنان روستاهای سیل زده بشاگرد و جاسک ابراز داشت: مردم نگران بودند از سوی مسوولان به فراموشی سپرده شوند، هرچند بحران اولیه فروکش کرده اما همچنان نگرانی هایی وجود دارد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: سیل زدگان نگران این هستند که با فروکش کردن آبها ضمن جمع آوری چادرهای اسکان ، دیگر مسوولان به فکر آنها نباشند و به حال خود و با انبوهی از مشکلات رها شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به شدت خسارت های وارد شده که موجب از بین رفتن شرایط کسب و کار و امرار معاش مردم منطقه شده، بر دولت واجب است که نسبت به رفع مشکلات و حتی تامین مالی آنان در کوتاه مدت اقدام کند.

وی همچنین با انتقاد از برخی رسانه های همگانی گفت: درحالیکه سیل زدگان دو شهرستان جاسک و بشاگرد در بدترین وضعیت زندگی می کنند شاهد هستیم در بعضی از مساجد استان برای سیل زدگان استانی دیگر کمک نقدی جمع آوری می شود و این نشان از آن دارد که اطلاع رسانی دقیقی از مناطق سیل زده هرمزگان صورت نگرفته و رسانه ها باید بیش از اینها پای کار باشند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با برشمردن فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول گرامی اسلام گفت: با همه کارهایی که انجام شده هنوز شخصیت ایشان در نزدی بسیاری از افکار عمومی ناشناخته است.

وی با نقل حدیثی از حضرت مهدی (عج) گفت: ایشان نیز فرموده اند که " دختر رسول خدا، مادرم فاطمه(س) الگو و اسوه زندگی من است".

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به درپیش بودن ایام فاطمیه از خطیبان، گویندگان و سخنرانان خواست مردم را بیشتر با ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) آشنان کنند زیرا او اسوه همه مردان و زنان مسلمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس