برای دست یابی به اقتدار لازم است در تمام زمینه ها به خودباوری برسیم


برای دست یابی به اقتدار لازم است در تمام زمینه ها به خودباوری برسیم

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه اگر می خواهیم که نظام اسلامی را برای آیندگان حفظ کنیم باید مقتدر و قوی باشیم، گفت: برای دست یابی به این اقتدار هم در زمینه فرهنگی و هم علمی باید به خودباوری برسیم و حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 4 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز با مقایسه توحید و شرک، گفت: در دین توحیدی، قادر مطلق خداست که تمام امور جهان را در دست دارد.

امام جمعه شیراز افزود: منافقان به شرک پنهان دچار هستند و به عنوان مثال در متافیزیک، دانشمندی مثل نیوتن و همراهانش، قوانین عالم را گرداننده دنیا می دانند و نعوذبالله، قادر مطلق را خدا نمی دانند‌.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تلاش و جان فشانی، حضرت فاطمه (س)، برای حفظ ایمان و توحید، عنوان کرد: این بانوی بزرگ، شهید شد تا ایمان ما حفظ شود و به امیرمومنان(ع) نیز سفارش کرد که او را مخفیانه و دور از دشمنان به خاک سپارد تا ظالمان بر پیکر مطهر وی، حاضر نشوند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی و افراد بی خانمان در این روزهای سرد زمستانی، گفت: شهرداری شیراز برای حمایت از این افراد اقداماتی انجام داده است اما همه ما باید خود را مسئول بدانیم و در مقام انسانی، کمک به همنوع را به دور از هر قضاوتی به انجام برسانیم.

آیت الله دژکام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته، تصریح کرد: اگر می خواهیم که نظام اسلامی را برای آیندگان حفظ کنیم باید مقتدر و قوی باشیم.

وی ادامه داد: برای دست یابی به این اقتدار هم در زمینه فرهنگی و هم علمی باید به خودباوری برسیم و حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.


امام جمعه شیراز اضافه کرد: با همکاری شهرداری و استانداری در تهران، ناحیه علم و فناوری ایجاد شده که امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان برای جوانان درآمدزایی کرده است و قرار است دومین مرکز این ناحیه در سطح کشور در شیراز راه اندازی شود که نقش ارزنده ای در اشتغال جوانان در شیراز خواهد داشت و توان علمی ما را افزایش می دهد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در