کشف و ضبط بیش از 814 تن انواع مواد مخدر در ایران در 2019


کشف و ضبط بیش از 814 تن انواع مواد مخدر در ایران در 2019

تهران- ایرنا- سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از کشف و ضبط بیش از 814 تن انواع مواد مخدر در کشور در سال 2019 خبر داد.

به گزارش نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، «کاظم غریب‌آبادی» با اعلام خبر کشف و ضبط بیش از ۸۱۴ تن انواع مواد مخدر در ایران در سال ۲۰۱۹ گفت: با تلاش و از جان‌گذشتگی سربازان و ماموران نهادهای انتظامی و امنیتی در مرزها و داخل کشور، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۱۴ هزار و ۴۷۷ کیلوگرم انواع مختلف مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان این کشفیات، مربوط به تریاک با ۶۵۶ هزار و ۲۵۸ کیلوگرم است، اظهار داشت: میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر نیز شامل هروئین ۱۷ هزار و ۴۱۴ کیلوگرم، مرفین ۱۸ هزار و ۱۸۵ کیلوگرم، حشیش ۷۳ هزار و ۹۲۸ کیلوگرم و شیشه ۱۳ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم بوده است.

سفیر و نماینده دائم ایران ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی، تعداد دو هزار و ۳۱۹ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان داشته‌اند که به انهدام و متلاشی شدن ۱۸۸۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر منجر شده است.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در این درگیری‌ها نیز پنج نفر از ماموران ایران به شهادت رسیدند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها و برنامه‌های ایران در سه حوزه مقابله، پیشگیری و درمان همواره مورد اذعان و تمجید دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ملل متحد قرار می‌گیرد، از بی‌توجهی برخی کشورها در عدم پذیرش مسئولیت مشترک در این حوزه، به طور جدی انتقاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق