مطبوعات ترکیه 24/01/2020


مطبوعات ترکیه 24/01/2020

روزنامه خبرتورک در خبری با عنوان "تا زمانی که آتش بس ادامه یابد، سرباز علاوه به لیبی اعزام نخواهند کرد" می نویسد:

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: آنکارا در حال حاضر تصمیم ندارد که نیروی نظامی یا مشاوران نظامی بیشتری به لیبی اعزام کند. وی با تاکید بر اینکه آنکارا با تمام کشورهایی که برای برقراری صلح در لیبی تلاش می‌کنند، آماده همکاری است، گفت: مشاوران نظامی ترکیه که در لیبی هستند برای آموزش سربازان لیبی در آن کشور به سر می برند. ما در اصل نیروی نظامی زیادی در لیبی نداریم و نیرو به آن کشور نمی‌فرستیم.

روزنامه یئنی شفق در خبری با عنوان "تهدید حفتر مبنی بر مورد هدف قرار دادن هواپیماهای غیرنظامی باعث قوت گرفتن دست ترکیه شد" می نویسد:

در لیبی، نیروهای حفتر فرودگاه میتیگا را با موشک های گرید بمباران کردند و تهدید کردند که هواپیماهای غیرنظامی را که به طرابلس نزدیک شوند، مورد هدف قرار خواهند داد. ژنرال بایزید کاراتاش خلبان بازنشسته نیروی هوایی یا تاکید بر اینکه این تهدید باعث تقویت دست ترکیه شده است، اظهار داشت: "ترکیه به لیبی سیستم های دفاع هوایی ارسال کرد. نیروی هوایی ترکیه از قدرت کافی برای مورد هدف قرار دادن مواضع حفتر برخوردار است. اکنون حفتر که مخالف آتش بس است، باید به دنبال چاره باشد".

روزنامه استار در خبری با عنوان "استولتنبرگ بر اهمیت عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تاکید کرد" می نویسد:

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی سخنانی در حاشیه پنجاهمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با تاکید بر اینکه ترکیه متحد مهمی برای ناتوست و نقش مهمی در مبارزه با داعش دارد، گفت: ترکیه از عملیات و اقدامات ناتو حمایت می‌کند و باید اهمیت عضویت این کشور در این سازمان را درک کنیم. استولتنبرگ در زمینه خرید اس-400 نیز گفت: ما برای حل اختلاف درباره خرید اس-400 توسط ترکیه آماده انجام اقدامات لازم هستیم.

روزنامه حریت در خبری با عنوان "میزان صادرات ترکیه در زمینه هوانوردی و صنایع دفاعی در سال 2019 بالغ بر 2.4 میلیارد دلار شد" می نویسد:

میزان صادرات ترکیه در زمینه هوانوردی و صنایع دفاعی در سال 2019 با 35 درصد افزایش نسبت به سال قبل، بالغ بر 2.4 میلیارد دلار شد. در ترکیه نزدیک به 50 هزار نفر در بخش صنایع دفاعی و هوافضا مشغول به کار هستند. ترکیه در زمینه ساخت هواپیماهای جنگی نسل آینده سیستم های دفاع هوایی دوربرد، ماهواره ها و سیستم پرتاب ماهواره به فعالیت های خود ادامه داده و با شرکت های مشهور جهانی به رقابت می پردازد.

روزنامه وطن در خبری با عنوان "برات آلبایراک اعلام کرد که ترکیه از نظر اقتصادی یک روند تغییر بسیار قدرتمند را پشت سر گذاشت" می نویسد:

برات آلبایراک وزیر خزانه داری و دارایی با تاکید بر اینکه ترکیه از نظر تولیدی صاحب کارآفرینان خلاق در بخش خصوصی است، گفت: عملکرد سیستم جدید اقتصادی نتایج قابل توجهی به همراه داشته و این امر را می توان در کاهش نرخ بهره و تورم نیز مشاهده کرد. آلبایراک تاکید کرد که بانک مرکزی ترکیه به اندازه بانک مرکزی اندازه ایالات متحده مستقل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403