تریبون نماز جمعه نباید از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت کند


تریبون نماز جمعه نباید از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت کند

بجنورد- ایرنا- معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: با توجه به انتخابات پیش رو، نه هیچ تریبون نماز جمعه‌ای می‌تواند در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد و نه امام جمعه‌ای در رد و حمایت کاندیدایی اعلام نظر کند.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، روز جمعه در نشست شورای اداری شیروان، که با محوریت معارفه امام جمعه جدید این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امامان جمعه اجازه ورود به فضای انتخاباتی را ندارند چون نماز جمعه مربوط به هیچ جناحی نیست و همه احزاب و گروه ها زیر چتر نماز جمعه گردهم می آیند.

وی با بیان اینکه نباید مردم را به گروه های مختلف تقسیم کرد، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام و خدمت به مردم، رسالت مهم امام جمعه است و وقتی گفته می شود نظام، منظور دولت و نظام است که همه در مجموع نظام را تشکیل می دهند.

رضوانی نسب افزود: البته حمایت از جریان های انقلابی، جزو وظایف و رسالت های امام جمعه است که باید با تشکیلات خود با نمایندگی ولی فقیه در منطقه هماهنگ باشد که مظلوم قرار نگرفته و به فراموشی سپرده نشود.

معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نقد هم جای خاص خود را دارد، گفت: اسم بردن از افراد خاص در تریبون نماز جمعه جایز نیست و تنها باید بدون اشاره به مصادیق، مفاهیم و محورها شکافته و تبیین شود و در نهایت زمینه خدمت بیشتر به نظام جمهوری اسلامی و مردم فراهم شود.

فرماندار شیروان نیز در این نشست با اشاره به انسجامی و هماهنگی که در همه عرصه ها در این شهرستان وجود دارد، گفت: همه دستگاهها و ارکان مدیریتی شیروان با انسجامی مثال زدنی کنار یکدیگر هستند و تنش و اختلافی که به حوزه مردمی بینجامد، وجود ندارد.

امین رضا مرآتی با بیان اینکه امام جمعه در حکم محور وحدت در شهرستان است، اظهار داشت: برای تقویت کارآمدی نظام باید کنار یکدیگر بود و مدیران رویکرد عقلانی به حوزه شهرستان داشته باشند و با توجه به اینکه تحریم ها شرایط را شکننده کرده است با همکاری همه جانبه و پای کار بودن مردم، می توان از مشکلات عبور کرد.

نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به جایگاه خاص امام جمعه در نظرگاه مردم، گفت: هیچ دستگاهی حق دخالت در مباحث انتخاباتی را ندارد و همه آنان باید تمام ظرفیت خود را برای انتخابات بگذارند.

در پایان این مراسم با تقدیر و تشکر از خدمات چندساله حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه سابق شیروان، حجت الاسلام حسین تکمیلی به عنوان امام جمعه شیروان معرفی شد.

حجت الاسلام تکمیلی، سابقه ۶ سال امامت جمعه دارد که سه سال آنرا به عنوان امام جمعه شهر پیش‌قلعه، مرکز بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان و سه سال نیز در شهر عشق آباد از توابع شهرستان طبس در خراسان جنوبی خدمت کرده است.

تکمیلی، اصالتا اهل شهرستان طبس است و سابقه تدریس در حوزه و دانشگاه را دارد و در حال حاضر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری رشته مبانی نظری اسلام است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!