بازیکن پیشین سرخابی ها: بعد از کی‌روش باید مربی ایرانی جذب می‌کردیم


بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در خارج از کشور هم بازی کرده کاملاً موافق حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی است. نوشته بازیکن پیشین سرخابی ها: بعد از کی‌روش باید مربی ایرانی جذب می‌کردیم اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

بازیکن پیشین سرخابی ها: بعد از کی‌روش باید مربی ایرانی جذب می‌کردیم

محمد‌رضا مهدوی کاملاً موافق حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی است
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۲
بازیکن پیشین سرخابی ها: بعد از کی‌روش باید مربی ایرانی جذب می‌کردیم

بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در خارج از کشور هم بازی کرده کاملاً موافق حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمد‌رضا مهدوی ، مربی تیم ملی نوجوانان با دفاع از حضور مربی ایرانی در تیم ملی می‌گوید:

این یک قانون است. همیشه مرغ همسایه غاز بوده. اصلاً خوب نیست که می‌گویند حالا، چون برانکو به تیم ملی عمان رفته پس فدراسیون فوتبال بالاجبار باید مربی ایرانی انتخاب کند. من در فوتبال حرفه‌ای زیر نظر مربیان خارجی بازی کرده‌ام و در ایران هم دستیاران مربیان بزرگی بوده‌ام. اشتباه ما در قضاوت در مورد مربیان ایرانی و خارجی است. مربی ایرانی همان چیزی را آموزش می‌بیند که مربی خارجی آموزش می‌بیند. تفاوت‌ها در بهایی است که فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها به مربیان ایرانی و خارجی می‌دهند. کارلوس کی‌روش ۸ سال در ایران بود. بار اول که در جام جهانی موفق به صعود از گروه نشد و در جام ملت‌ها نیز به موفقیتی دست پیدا نکرد ما از او حمایت کردیم و حالا باید بهایی که به کارلوس کی‌روش دادیم و حمایتی که از او داشتیم را از مربی ایرانی داشته باشیم. کاملاً اشتباه است که تصور می‌کنیم مربی ایرانی دانش فنی اش پایین‌تر از مربی خارجی است. فقط یک نمونه را که خودم دیدم، می‌گویم. تا پیش از اینکه دستیار حسین عبدی در تیم ملی نوجوانان شوم، نمی‌دانستم که او چه مدرکی دارد، اما بد نیست بدانید او مدرک حرفه‌ای خود را از فدراسیون فوتبال انگلیس دریافت کرده و در کلاس شاگرد اول شده است. او در آسیا تنها مربی‌ای است که مدرک پروفشنال خود را از فدراسیون فوتبال انگلیس دریافت کرده است. مارک ویلموتس وقتی مدرک او را دید تعجب کرد. خواهش من این است که فوتبال به اسطوره‌هایی که مربی شده‌اند و در مسیر مربیگری نیز پله‌ها را یکی یکی طی کرده‌اند، بهای بیشتری بدهد.

محمد‌رضا مهدوی حرف‌هایش را این چنین ادامه داد:

البته برخی از مربیان ایرانی هم مسیر را اشتباه می‌روند. طرف شب می‌خوابد و صبح مربی یک تیم بزرگ می‌شود در حالی که اصلاً تجربه مربیگری ندارد. به نظر شما اگر در دقیقه ۱۰ بازی تیم او ۱۰ نفره شود، چه تدبیری خواهد اندیشید؟ قطعاً راهکار او برای برون‌رفت تیم از بحران راهکاری خوبی نخواهد بود به این دلیل که این را قبلاً در مربیگری تجربه نکرده است. مربی موفق کسی است همان‌طور که در دوران بازیگری پله به پله بالا آمده در مربیگری هم ابتدا دستیاری کند. من خودم از فیروز کریمی، فرهاد کاظمی و حسین عبدی نکات زیادی آموختم. مربیان ایرانی هم زحمات زیادی می‌کشند، اما ما بدبینانه به عملکرد آن‌ها نگاه می‌کنیم. تا قهرمان می‌شوند می‌گوییم قهرمانی اش شانسی بوده. نمونه اش عبدا… ویسی استقلال خوزستان را قهرمان می‌کند فصل بعد تیمی را به او می‌دهیم که تصمیم به جوانگرایی می‌گیرد و به یکباره هزینه‌هایش را کاهش می‌دهد، اما دوباره و بعداز رفتن او در مسیر هزینه قرار می‌گیرد. بهتر بود بعد از رفتن کارلوس کی‌روش مربی ایرانی به خدمت می‌گرفتیم.

محمد‌رضا مهدوی ادامه داد :

وضعیت اقتصادی کشور بهانه خوبی است که بهای بیشتری به ظرفیت‌های خودمان بدهیم. اگر ایرانیان زیادی در آن سوی مرز‌ها مایه افتخار هستند به خاطر بهایی است که به آن‌ها می‌دهند، اما ما به گونه دیگری با نخبه‌های خود در هر رشته‌ای برخورد می‌کنیم. نمونه اش فوتبال. می‌گوییم دانشش پایین‌تر است. شانسی قهرمان شده و… بازیکن از نوجوانان می‌آید جوانان و بعد امید‌ها و بعد بزرگ‌ها و بعد در لیگ برتر بازی می‌کند که به تیم‌های خارجی ملحق شود. چرا ما این مسیر را برای مربیان خود ترسیم نکنیم؟ یقین بدانید اگر ما قدر داشته‌های خود را در فوتبال بدانیم و به آن‌ها بها بدهیم روی نیمکت تیم ملی با کمبود مواجه نخواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر