پیروزی جامعه اسلامی مرهون صبر جمعی است/ساختار قدرت در دست ملت مسلمان قرار گرفته است


پیروزی جامعه اسلامی مرهون صبر جمعی است/ساختار قدرت در دست ملت مسلمان قرار گرفته است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه با صبر فردی پیروزی برای جامعه به دست نمی‌آید، تصریح کرد: پیروزی جامعه اسلامی مرهون صبر جمعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز (جمعه 4 بهمن) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره نمازجمعه هفته گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب بر این نکته اشاره داشت که میعادگاه نمازجمعه دوباره نماد وحدت، صبر، ایستادگی و عزت و اقتدار ملت ایران شد، گفت: ملت ایران با حضور گسترده خود در نمازجمعه پیوند محکم خود با رهبر معظم انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی را دوباره فریاد زدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران اشاره کرد و گفت: ایشان در خطبه های خود بر 2 خصیصه و ویژگی ملت ایران و ملل مقاوم دنیای اسلام اشاره داشتند که آن 2 ویژگی صبار و شکور بودن است.

وی با تاکید بر اینکه بدون استقامت و صبر و پایداری، انسان نمی‌تواند به قله‌های موفقیت برسد، گفت: استقامت و پایداری یعنی باید همه ما اهل صبر باشیم و استقامت کنیم. در برابر سختی‌ها بایستیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به صبوری های مکرر ملت ایران در عرصه های مختلف گفت: خانواده‌های شهدا و جانبازان بر این مصائب صبر و ایستادگی کردند. همچنین خانواده هایی که عزیزان خود را در سانحه هوایی از دست دادند نیز نشانه همین صبر و ایستادگی هستند و صبر آنها دستاورد ارزشمندی را در دنیا و آخرت دارد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه با صبر فردی پیروزی برای جامعه به دست نمی‌آید، تصریح کرد: پیروزی جامعه اسلامی مرهون صبر جمعی است. جامعه ای قدرتمند است که صبار و شکور باشد. واژه صابروا در قرآن بر صبر جمعی تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران باید با هم صابر باشند، افزود: ایران و همه ملت مسلمان منطقه باید در کنار هم در راه حق صبار و شکور باشند چرا که ما به صبر جمعی نیاز داریم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خطبه های امروز نمازجمعه تهران به برخی از ویژگی های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: هنر سردار سلیمانی این بود که سه دهه در تلاش برای خلق صبر جمعی بود و دغدغه داشت که ایرانیان در کنار ملت عراق و کشورهای منطقه ایستاده و صابر باشند.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران و با بیان اینکه ایشان از 2 یوم الله یاد کردند، گفت: یوم الله سوم یوم اللهی است که ملت عراق خلق کرده است. ملت عراق امروز در راهپیمایی عظیم در کنار ملل مسلمان منطقه فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند که این معنای روشن صبر جمعی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکاییها اگر می توانستند حوادث بعد از ترور سردار سلیمانی را پیش بینی کنند هرگز دست به این کار نمی زدند، گفت: اقدام آنها آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه است.

وی با تصریح این نکته که ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیر باز فرو ریخته بود و امروز هم هم پیمانان آمریکا خود را در معرض فرو پاشی می‌بینند، گفت: ساختار قدرت در دست ملت مسلمان قرار گرفته است. ملت‌های مسلمان منطقه در کنار هم جبهه متحدی را در برابر زیاده خواهی ایالات متحده تشکیل داده اند و مشروعیت دست نشاندگان غرب کامل فرو ریخته است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...