سازمان بهداشت جهانی: چین در مقابل کرونا قوی عمل کرده است


سازمان بهداشت جهانی: چین در مقابل کرونا قوی عمل کرده است

پکن- ایرنا- مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار کرد تدابیری که چین در شهر ووهان برای بستن راه ها به منظور محدود کردن گسترش ویروس کرونا انجام شد نشان داد که این کشور قوی عمل کرده و متعهد به کاهش خطرات در داخل و خارج از کشور است.

به گزارش ایرنا از چاینا دیلی، «تدروس اهانوم گبریسوس» روز جمعه افزود: کاری که آنها انجام می دهند اقدامی بسیار قوی و با تعهد کامل است بنابراین بر اساس شرایط موجود
آنچه چین در این مورد انجام می دهد مناسب است.

وی افزود: ما به آنها تاکید کردیم با یک اقدام جدی نه تنها شیوع بیماری در کشور خود را کنترل می کنند بلکه شانس شیوع این بیماری در سطح بین الملل را نیز به حداقل می رسانند.

مقامات سازمان بهداشت جهانی همچنین تاکید کردند که آنها انتقال ویروس نسل سوم یا چهارم در چین یا شیوع سطح ثانویه در کشورهایی که این ویروس در آنها شایع شده است را ندیده اند.

در همین حال کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (پنجشنبه) پس از یک روز بحث و گفت‌وگو در ژنو اعلام کرد که هنوز "وضعیت اضطراری جهانی" اعلام نخواهد کرد.

"وضعیت اضطراری جهانی" بالاترین سطح از هشدار است که پیشتر سازمان بهداشت جهانی در مورد گسترش آنفلوآنزا خوکی، ویروس زیکا و ایبولا اعلام کرده بود.

سازمان بهداشت جهانی: چین در مقابل کرونا قوی عمل کرده استیک کارشناس بهداشتی با دماسنج مادون قرمز در فرودگاه ووهان در حال اندازه گیری دمای بدن افراد است

شیوع یک ویروس اسرارآمیز که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد گزارش ها حاکی است این ویروس تا کنون ۲۶ تن را به کام مرگ فرستاده و ۸۸۱ نفر را هم مبتلا کرده است.

این ویروس تا کنون علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر مشاهده است.

همزمان با افزایش نگرانی ها نسبت به شیوع این ویروس در چین، وزارت خانه ها و نهادهای مختلف این کشور تدابیر جدیدی برای مقابله اتخاذ کرده اند، وزارت حمل و نقل، صنعت و نواوری، سازمان هواپیمایی، محیط زیست و دارایی از جمله نهادها و وزارت خانه هایی هستند که به کمک وزارت بهداشت امده و هرکدام با اتخاذ تدابیری به کاهش شیوع این ویروس کمک کرده اند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن