فاضل لنکرانی: فاطمه زهرا (س) مجمع همه کمالات وجودی است


فاضل لنکرانی: فاطمه زهرا (س) مجمع همه کمالات وجودی است

قم ـ ایرنا ـ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: بدون تردید حضرت فاطمه زهرا (س) مجمع همه کمالات وجودی و ارزش های انسانی است.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پنجشنبه شب در سوگواره شعر «محبوبه خدا» در قم گفت: خداوند متعال همه کمالات وجودی و ارزش های انسانی را در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات حضرت فاطمه(س) حجت بر ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: دشمنان خدا به دلیل عدم شناخت عظمت وجودی حضرت فاطمه زهرا(س)، ظلم و جنایت علیه ایشان انجام دادند.

وی با اشاره به تلاش و مجاهدت علما و مراجع عظام تقلید برای احیای فاطمیه، تصریح کرد: امروز آنقدر منابع و مستندات در رابطه با ایام فاطمیه استخراج شده است که دیگر کسی نمی تواند در شهادت و مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) تردید و شبهه ایجاد کند.

فاضل لنکرانی در ادامه افزود: حضرت صدیقه کبری(س) با گریه های خود پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) انقلابی عظیم برپا کرد که تا امروز موجب بقاء اسلام شده است و ما هم همچون ایشان امروز وظیفه داریم تا اسلام را یاری کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه امروز هرچه دشمنی ها علیه اسلام و انقلاب افزایش می یابد، وظیفه و تکلیف ما نیز سنگین تر خواهد بود، گفت: شعر آئینی در کشورمان به برکت انقلاب اسلامی اوج گرفته است و امروز شاعران قریحه الهی خود را در مسیر دفاع از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به کار گرفته اند.

سوگواره شعر فاطمی با عنوان «محبوبه خدا» همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) با حضور شاعران برجسته کشورمان ولی الله کلامی، سید حمیدرضا برقعی، جواد محمدزمانی، حسین رستمی، وحید قاسمی، میثم داودی و محمد غفاری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»