کاهش 15 درجه ای دمای هوای گیلان/ احتمال بارش مخلوط برف و باران


کاهش 15 درجه ای دمای هوای گیلان/ احتمال بارش مخلوط برف و باران

کارشناس هواشناسی گیلان از نفوذ موج هوای سرد و بارشی به استان طی امروز و فردا خبر داد و تصریح کرد: شاهد کاهش 8 تا 15 درجه ای دمای هوا خواهیم بود و شرایط برای بارش باران و برف مهیاست.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پشت سر گذاشتن دو روز پایدار در گیلان، اظهار کرد: به واسطه نفوذ جریانات جنوبی به منطقه شاهد جوی پایدار با افزایش نسبی دما بودیم، اما از شامگاه گذشته شاهد افزایش ابر در منطقه هستیم.

وی از نفوذ موج هوای سرد و بارشی به استان طی امروز و فردا خبر داد و تصریح کرد: شاهد کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا خواهیم بود و شرایط برای بارش باران و برف مهیاست.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه انتظار وزش باد شدید و خیلی شدید در سواحل و ارتفاعات را داریم، گفت: دریا امروز و فردا مواج و طوفانی خواهد بود و ارتفاع موج به دو متر می رسد.

غلامی با اشاره به محتوای بارشی این سامانه ناپایدار، اضافه کرد: بارش باران در نواحی جلگه ای از امروز آغاز می شود که در برخی از ساعات شدید خواهد بود و احتمال آبگرفتگی وجود دارد. در ارتفاعات نیز به واسطه کاهس دما شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی امشب و فردا صبح احتمال بارش مخلوط برف و باران در جلگه وجود دارد، خاطرنشان کرد: شرایط برای سفیدپوش شدن برخی از شهرها وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش شدت بارش ها از روز شنبه خبر داد و یادآور شد: از فردا عصر و شب به تدریج کاهش بارش، قطع بارش و کاهش ابر داریم و روز یکشنبه آسمان صاف و پایدار است لذا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شرایط برای یخبندان در ارتفاعات مهیا می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...