کاهش دمای هوا در ایلام به پنج تا هشت درجه زیر صفر


کاهش دمای هوا در ایلام به پنج تا هشت درجه زیر صفر

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: با ورود سیستم بارشی با هسته سرد از امشب به آسمان استان، دمای هوا در مناطق مختلف طی روزهای آینده به پنج تا هشت درجه زیر صفر کاهش می یابد.

ساسان رستمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از امشب تا پیش از ظهر فردا در نقاط مختلف استان بارش باران و برف را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای در نواحی سردسیر بارش به صورت برف، در مناطق معتدل برف و باران و در نقاط گرمسیری باران است که البته در حجم و مدت زمان بارش این سیستم تغییراتی ایجاد شده است.

رستمی یادآور شد: میران قدرت بارش های این سامانه با توجه به تغییر الگوی بارشی نسبت به نقشه های قبلی تضعیف شده است و انتظار بارش سنگین برف که در پیش بینی های قبلی ذکر شده بود دیگر مورد انتظار نیست اما افت دمای هوا از پنج تا هشت درجه زیر صفر را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: بعد از خروج سیستم با توجه به کاهش دمای هوا یخبندان شدید صبحگاهی و سرمای محسوس در نقاط سردسیر استان تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.

وی گفت: لغزندگی معابر عمومی درون شهری و جاده های برون شهری،‌ سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در مناطق جنوبی و مه آلودگی جاده های کوهستانی و گردنه ها از دیگر پیامدهای این سیستم است.

مدیریت در مصرف حامل های انرژی، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در رانندگی، پرهیز از صعود به ارتفاعات یا چرای دام در نقاط مرتفع، عدم حضور در حاشیه یا حریم رودخانه ها و خشکه رودها از جمله توصیه های رستمی به مردم استان ایلام بود.

استان ایلام از اوخر وقت سه شنبه تا اواسط روز پنجشنبه شاهد بارش برف، سرمای هوا و لغزندگی معابر عمومی و مه الودگی جاده ها و گردنه ها شد.

تعطیلی مدارس، تاخیر در شروع کار ادارات و لغو پروازهای فرودگاه شهدای ایلام از پیامدهای این سامانه بارشی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا