راه ارتباطی 57 روستای کردستان همچنان مسدود است 


راه ارتباطی 57 روستای کردستان همچنان مسدود است 

سنندج - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی 57 روستای سه شهرستان استان همچنان به دلیل تداوم بارش برف و کولاک مسدود است.

رامبد نوذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روز گذشته راه ارتباطی ۲۱۸ روستای این استان مسدود شده بود اظهار داشت: تا کنون با تلاش راهداران راه ۱۶۱ مورد از این آبادی‌ها تا شامگاه پنجشنبه بازگشایی شده و هم اکنون مسیر دسترسی ۵۷ روستا بسته است.
وی افزود: روستاهایی که راه ارتباطی آنها بر اثر برف و کولاک مسدود شده در سه شهرستان دیواندره، سقز و دهگلان واقع شده اند و پیش بینی می شود راهداران بتوانند این مسیرها را تا پایان امروز بازگشایی کنند.
نوذری افزود : راهداران در روز گذشته در ۳۳ محور شامل ۲۲ محور شریانی و۱۱ محور غیر شریانی سه هزار و ۲۳ کیلومتر باند را با استفاده ار یک هزارو ۵۴۸ تن نمک و شن برف روبی و تیغه زنی کرده اند.
وی گفت: راهداران روز گشته علاوه بر نمک پاشی و برف روبی تمامی جاده‌ای مواصلاتی استان در محور سروآباد - هورامان را که شاهد سه فقره بهمن و گردنه خان بانه - سقز را که شاهد چهار فقره بهمن سنگین و نیمه سنگین بود را نیز بازگشایی کرده اند.
‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح، ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.
راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت