400 میلیون ریال برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد


400 میلیون ریال برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: کردستانی‌ها از هفته گذشته تاکنون حدود 400 میلیون ریال به صورت نقدی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کمک کرده اند.

محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک‌ها از طریق ۱۲ پایگاه ثابت در مراکز شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی قابل ملاحظه نیست، اضافه کرد: سیل‌زدگان به مواد غذایی، پوشاک، لوازم گرمایشی و بهداشتی نیاز بیشتری دارند، پس انتظار است شهروندان نیکوکار نسبت به ارسال کمک‌های غیرنقدی غافل نباشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: افراد خیّر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را نیز از طریق صندوق‌های دایر شده در مراکز شهرها یا شماره حساب ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد تمام بانک‌ها اهدا کنند.

محمدی به فعال بودن سه پایگاه ثابت هلال احمر در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: اپیکیشن #۱۱۲* هم ابزاری برای اهدای کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۲ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از ۴۰ هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...