شرکت برق مشهد شهروندان را به صرفه‌جویی توصیه کرد


شرکت برق مشهد شهروندان را به صرفه‌جویی توصیه کرد

مشهد- ایرنا- شرکت توزیع نیروی برق مشهد از مردم خواست با توجه کاهش محسوس دما در روزهای آینده و افزایش مصرف گاز در این شهر و کمبود سوخت برای نیروگاه‌ها، برای پایداری شبکه توزیع در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان هواشناسی اعلام کرده است که جبهه هوای سردی از امروز تا ۱۵ روز آینده در سطح کشور از جمله مشهد غالب خواهد بود.

علیرضا کاشی افزود: سوخت نیروگاه‌های برق مشهد از گاز است و زمانی که هوا سرد می‌شود مصرف گاز مشترکان در سطح شهر افزایش می‌یابد ازاین رو به ناچار برای تامین گاز شهروندان، سوخت گازی نیروگاه‌ها قطع می شود و برای تولید برق چاره‌ای جز استفاده از مازوت باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: استفاده از مازوت به جای گاز برای سوخت نیروگاه‌های برق منجر به آلودگی هوا می‌شود لذا برای حفظ محیط زیست صلاح نیست که مازوت در نیروگاه‌ها مصرف شود.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: برای اینکه بتوان سوخت گازی را برای نیروگاه‌ها حفظ کرد و مشترکان نیز با قطع برق مواجه نشوند به شهروندان توصیه ‌می‌شود در ساعات اوج مصرف یعنی از ۱۱ ظهر تا ۱۹ شب استفاده از وسایل گرمایشی و تجهیزات برقی خود را کاهش داده و در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

کاشی افزود: در صورتی که شهروندان در ساعات ۱۱ تا ۱۹ شب به میزان ۲۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند به تولید نیروگاه‌ها و تامین برق و گاز کمک شایانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: تلفن گویای ۱۲۱ این شرکت به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان مشهدی است.

شرکت توزیع برق مشهد دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه و ۱۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور برای تأمین برق مشترکان است.

این شرکت با ۲۵۳ هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی ۱۳۰۰ مگاوات در مساحت ۱۰ هزار کیلومتر در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد ارائه خدمت می‌کند. شهر مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»