طرز تهیه چلو دیزی یک غذای معرکه کاشانی که حتما باید امتحانش کنید


چلو دیزی از انواع غذاهای کاشانی خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این غذای ایرانی را در منزل به راحتی بپزید و از طعم و مزه بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید همچنین این پلوی مخلوط برای پذیرایی از مهمان ها می تواند مناسب باشد. چلو گوشت و چلو گردن و چلو دیزی از انواع غذاهای خوش طعم ایرانی می باشند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد...

چلو دیزی از انواع غذاهای کاشانی خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این غذای ایرانی را در منزل به راحتی بپزید و از طعم و مزه بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید همچنین این پلوی مخلوط برای پذیرایی از مهمان ها می تواند مناسب باشد.

چلو گوشت و چلو گردن و چلو دیزی از انواع غذاهای خوش طعم ایرانی می باشند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد کنید بهتر است از پخت این غذاها غافل نشوید.

طرز تهیه چلو دیزی یک غذای معرکه کاشانی که حتما باید امتحانش کنید

مواد لازم

برنج : ۴ پیمانه لوبیا چشم بلبلی : دو پیمانه گوشت سردست بره : نیم کیلوگرم پیاز متوسط : دو عدد زردچوبه : سه قاشق چایخوری نمک : به میزان لازم روغن : ۱۰۰ گرم

طرز تهیه چلو دیزی کاشانی در منزل

برای پخت چلو دیزی ابتدا پیازها را خرد نمایید و آن ها را به همراه مقداری روغن سرخ نمایید تا طلایی رنگ شوند سپس زردچوبه را پیازها بیفزایید تا بوی خامی آن از بین برود.

در این مرحله از طرز تهیه چلو دیزی گوشت را به صورت قطعات بزرگ تقسیم نمایید سپس آن را به پیاز داغ بیفزایید تا کمی تفت بخورد. لوبیا چیتی را به مخلوط گوشتی بیفزایید و مقداری آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت و لوبیا پخته شوند.

طرز تهیه چلو دیزی یک غذای معرکه کاشانی که حتما باید امتحانش کنید

بعد از گذشت نیم ساعت یک قاشق چایخوری نمک به مخلوط گوشتی بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت و لوبیا روی حرارت ملایم شعله گاز پخته شوند تا آب آن ها به صورت کامل کشیده شود.

بعد از اینکه لوبیا و گوشت به صورت کامل پخته شدند برنج شسته و خیس خورده را به همراه ۶ پیمانه آب به مخلوط گوشت بیفزایید و باقی مانده روغن و نمک را هم به مواد چلو دیزی بیفزایید و اجازه دهید تا آب برنج خشک شد سپس درب قابلمه را به همراه دمکنی روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا چلو دیزی روی حرارت ملایم شعله گاز پخته شود.

طرز تهیه چلو دیزی یک غذای معرکه کاشانی که حتما باید امتحانش کنید

چلو دیزی را بعد از پخت درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و این غذای لذیذ را به همراه ماست یا ترشی و سبزی خوردن و … میل نمایید.

طرز تهیه چلو دیزی یک غذای معرکه کاشانی که حتما باید امتحانش کنید

در این مطلب با دستور پخت چلو دیزی آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید غذایی لذیذ را در منزل بپزید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط