افزایش 20 درصدی پرداخت زکات در ماکو


افزایش 20 درصدی پرداخت زکات در ماکو

ارومیه– ایرنا– مدیر کمیته امداد امام‌خمینی (ره) ماکو گفت: امسال 11 میلیارد و 130 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

محمد محمدنژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۵ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده از محل زکات بین فقرا توزیع شده‌ و بقیه مبالغ هم برای احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان هزینه می‌شود.

وی از تشکیل ۶۴ ستاد زکات در روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: امسال سه میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال از زکات پرداختی در روستاها برای احداث مساجد، غسالخانه و فعالیت‌های عام‌المنفعه هزینه شده‌است.

به گزارش ایرنا زکات در آذربایجان‌غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد؛ زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است و به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده‌ و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایت‌های اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی