رسانه چینی ترور سردار سلیمانی را مایه بی آبرویی آمریکا دانست


رسانه چینی ترور سردار سلیمانی را مایه بی آبرویی آمریکا دانست

پکن- ایرنا- یک رسانه ارگانی حزب حاکم چین نوشت که ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در خاک عراق، به مایه بی آبرویی برای آمریکا در دنیا تبدیل شده است.

گلوبال تایمز روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد آمریکا با این کار سرمایه و آبروی خود را به حراج گذاشت و باعث شد تا انتقادهای جامعه بین المللی متوجه این کشور شود.

گزارش تصریح کرده است ترور سردار سلیمانی یکی از حربه های آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه بود اما این اقدامات باعث بی ثباتی فزاینده می شود.

نشریه تاکید می کند که آمریکا مدت زیادی است که از ابزارهای مختلف برای ترور افراد در دیگر کشورها استفاده می کند بخصوص در خاورمیانه که باعث بی نظمی و هرج و مرج شده است.

گلوبال تایمز چین ادامه می دهد که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی باعث شد تا یک بار دیگر خاورمیانه دستخوش هرج و مرج شود.

گزارش می افزاید آمریکا برای مقابله با کشورهایی که آنها را دشمن خود می داند فقط به ابزار نظامی بسنده نمی کند این کشور از هر حربه ای نظیر اقتصادی ، سیاسی ، دیپلماتیک ، علمی و فنی و تحریم و غیره برای این منظور بهره می گیرد.

رسانه چینی نوشته است که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم با دست داشتن در چنین ترورهایی باعث گسترش فعالیت های تروریستی در دنیا می شود.

گلوبال تایمز آورده است یکی از خطرناک ترین رویه هایی که آمریکا در پیش گرفته این است هر کسی را دشمن خود بداند و بخواهد، ترور می کند و از پیش رو برمی دارد این یعنی اینکه آمریکا به خشونت های تروریستی در جهان دامن می زند و باعث ترویج آن می شود.

روزنامه بر این باور است که آمریکا رویه بسیار خطرناک و نادرستی بخصوص در قبال ایران پیش گرفته است اگرچه این کشور از لحاظ نظامی از ایران قوی تر است اما ایران هم می تواند با پهپادها و سامانه های دیگر خود پایگاه های آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد و از فناوری های تسلیحاتی برای حمله به اهداف نظامی و مالی و غیره متعلق به آمریکا بهره بگیرد با این وصف ایران به دنبال جنگ نیست و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد تا وقایع اخیر از خود خویشتنداری بالایی نشان داده است.

گلوبال تایمز در پایان آورده است مهم این نیست که آمریکا چه اقدام نظامی در آینده انجام می دهد مهم این است که این کشور نمی تواند اراده جهان را برای همکاری و گسترش روابط به چالش بکشد و با چنین اقداماتی فقط خود را منزوی تر می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر