درس زیبای معلمان مسلمان مالزیایی به کودکان پیش دبستانی!


درس زیبای معلمان مسلمان مالزیایی به کودکان پیش دبستانی!

اقدام تحسین برانگیز معلمان مسلمان مالزیایی در آموختن شیوه رفتار درست به دانش آموزان پیش دبستانی در ارتباط با همسایگان چینی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.

درس زیبای معلمان مسلمان مالزیایی به کودکان پیش دبستانی!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جشن سال نو چینی در نزد چینی‌ها به معنای پیوند و بودن در کنار هم فارغ از هر نژاد و مذهبی است. مانند هر جشنواره بزرگی، جشن سال نو چینی نیز در سراسر مالزی جشن گرفته می‌شود و هر فردی دعوت می‌شود تا در این شادی سهیم باشد. پیر یا جوان، کودک یا بزرگسال فرقی نمی‌کند، آنچه مهم است عشق و دوست داشتن همنوع است.

اما آنچه بسیار مهم است این است که به کودکان چنین آموزه‌های ارزشمندی در سنین پایین آموخته شود تا در کنار یکدیگر مشارکت و همفکری را فارغ از نژاد، قومیت و مذهب تمرین کنند. مانند اقدام تحسین برانگیز یک انجمن مسلمان در مالزی که به صورت عملی چنین آموزه‌های ارزشمندی را به کودکان پیش دبستانی یاد می‌دهد. معلمان این انجمن اسلامی در اقدامی تحسین برانگیز از دانش آموزان خواستند تا با دادن جعبه‌های کیک و شیرینی به ساکنان محله چینی‌ها در مالزی سال نو را به آن‌ها تبریک بگویند.

در این طرح ۶۲ دانش آموز در گروه‌های چند نفره در حالی که یک معلم آنها را همراهی می کرد در محله‌های چینی‌ها حضور یافته و ضمن توزیع شیرینی سال نو را به آن‌ها تبریک گفتند. در ویدئویی که منتشر شده است اقدام تحسین برانگیز این معلمان را به تصویر می‌کشد. "فَریز عبد رحمان "، مدیر این انجمن اسلامی، با مهم شمردن آموزش عملی چنین آموزه‌هایی به کودکان گفت: « با انجام چنین کار‌هایی کودکان اهمیت ارتباط اجتماعی و کار‌های خیریه را فارغ از توجه به تفاوت نژاد و دین فرا می‌گیرند.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی