زنان عربستانی هنوز شدیدترین محدودیت‌ها را تجربه می‌کنند


زنان عربستانی هنوز شدیدترین محدودیت‌ها را تجربه می‌کنند

از زمان روی کار آمدن سلمان و پسرش در راس قدرت آل سعود با وجود شعارهای اصلاحات و مدرن سازی سبک غربی فشارهای دولتی علیه فعالان حقوق بشر بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البوابه، از زمان روی کار آمدن سلمان و پسرش در راس قدرت آل سعود با وجود شعارهای اصلاحات و مدرن سازی سبک غربی فشارهای دولتی علیه فعالان حقوق بشر بیشتر شده است.

در سال‌ های گذشته بیشتر فعالان حقوق بشر و به خصوص شیعیان این کشور از کشور تبعید شدند و بسیاری از آنها در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند.

در میان فعالان حقوق بشر می توان به جنبش های اصلاحات و مقاومت در برابر سیاست های آل سعود اشاره کرد که توسط زنان اداره می شود. سازمان های غیر دولتی در خارج از عربستان توسط بسیاری از فعالان زن عربستانی دایر شده است.

دولت عربستان با پرداخت پول های کلان به دولت های غربی سعی در محدود کردن این گروهها داشته است ولی ظاهراً تا اینجا کمتر موفق به محدود کردن آزادی بیان زنان عربستانی در خارج از کشور شده است.

هلا الدوساری یکی از فعالان زن حقوق بشر علیه آل سعود است که سالها در خارج از این کشور زندگی و مبارزه می کند. این فعال حقوق بشر در گفتگو با البوابه می گوید بسیاری از مقامات سعودی تنها به شعار اکتفا می کنند و در عمل هیچ اصلاحی در ساختار بسته و سرکوبگر سعودی ها ایجاد نشده است.

وی می گوید در داخل عربستان با وجود شعارهای دولتی هنوز زنان تحت شدیدترین محدودیت های اجتماعی سیاسی قرار دارند و این شعارها تنها برای ظاهرسازی گفته می شود.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...