همایش فرهنگی «زهرا سلام الله علیها: آموزش و پرورش» در بغداد


همایش فرهنگی «زهرا سلام الله علیها: آموزش و پرورش» در بغداد

دارالقرآن کریم وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) به مناسبت ایام فاطمیه همایش فرهنگی «زهرا سلام الله علیها: آموزش و پرورش» را در بغداد برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، با فرارسیدن ایام فاطمیه، دارالقرآن کریمِ شعبه بغداد وابسته به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) همایش فرهنگی را با عنوان «زهرا سلام الله علیها: آموزش و پرورش» برگزار کرد.

«أمل المطوری» مسئول مرکز قرآنی بانوان در دار القرآن کریم، گفت: این همایش در چارچوب فعالیت این مرکز قرآنی همزمان با ایام فاطمیه در مقر این شعبه در منطقه الزعفرانیه در بغداد برگزار شد.

این همایش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس أمل المطوری درباره شخصیت و زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) سخنرانی کرد.

«سید علی طالقانی» از خطیبان عراقی درباره مفاهیم احترام به خانواده، آموزش و الگوبرداری و تأسی به حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زندگی به ایراد سخن پرداخت.

طالقانی در این سخنرانی گفت: باید بانوان در زندگی خود به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اقتدا کنند.

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند. از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت فاطمه زهرا وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام وفات فاطمه زهرا به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی