سردار سلیمانی مکرر به مسجد جمکران مشرف می‌شد/نمی‌پذیرفت مهدی‌یاور سال باشد/ابومهدی المهندس را برای مهدی‌یاوری پیشنهاد کرد


سردار سلیمانی مکرر به مسجد جمکران مشرف می‌شد/نمی‌پذیرفت مهدی‌یاور سال باشد/ابومهدی المهندس را برای مهدی‌یاوری پیشنهاد کرد

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با بیان‌اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی بارها برای زیارت و انس با امام زمان(عج) به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شد، گفت: او نمی‌پذیرفت مهدی‌یاور سال باشد، خودش ابومهدی المهندس را برای این جایزه پیشنهاد داد.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» مکرر به صورت محسوس و نامحسوس برای عبادت و انس با امام زمان(عج) به مسجد مقدس جمکران مشرف می شدند، اظهار کرد: ایشان با روحیه مجاهدانه ای که داشت شب و روز برایش معنی نداشت و بعضاً پس از آنکه مشرف می شدند، ما متوجه حضور ایشان می شدیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: یکی از خادمان انتظامات از سفر اخیر سردار سلیمانی نقل می کرد (در این تشرف شهید وحید زمانی نیا هم همراه سردار بوده است)، سردار سلیمانی به مناجات و توسل به حضرت حجت(عج) پرداخته است، گویی دوباره رزق شهادت را از حضرت صاحب الزمان(عج) مطالبه کرده است.

وی تصریح کرد: بسیاری که در محضر سردار سلیمانی بودند، تصریح دارند که سیگنال هایی از ایشان می رسید که شهادت شان نزدیک است؛ خون این شهید عزیز از جنس خون های عاشورایی است و همانطور که خون های عاشورایی تاریخ را تحت تاثیر قرار داد خون سردار حاج قاسم سلیمانی هم بصیرت آفرین و برکننده ریشه ظلم است.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره انتخاب سردار قاسم سلیمانی به عنوان مهدی یاور سال در نیه شعبان سال 97، گفت: هر سال با توجه به اتفاقاتی که در حوزه مهدویت رقم می خورد و با توجه به مولفه هایی که در این حوزه وجود دارد و نیز شاخصه های اسلام ناب محمدی که اصلی ترین آن مجاهدت برای پیشبرد اسلام ناب محمدی با قرائت انقلاب اسلامی ایران است، مسجد مقدس جمکران اقدام به انتخاب و معرفی و تقدیر از چهره مهدی یاور سال می کند.

وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون شخصیت هایی همچون سیدحسن نصرالله، شیخ ابراهیم زکزاکی و شیخ عیسی قاسم به عنوان مهدی یاوران سال معرفی و تقدیر شده اند. در سال 97 هم بنابر این شاخصه ها سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان چهره مهدی یاور سال انتخاب شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه بیان کرد: وقتی محضر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رسیدیم و این مسئله را بیان کردیم، ابتدا با آن روحیه اخلاص و تواضع نپذیرفت و گفت «مهدی یاوری» جایگاه بزرگی و ویژه ای است و من خود را در این حد و اندازه نمی بینم. سپس ایشان خود، شهید «ابومهدی المهندس» را پیشنهاد داد و تاکید کرد که وی زحمات بسیاری را در راه اسلام و پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی و فعالیت های حشدالشعبی متحمل شده و شایسته عنوان «مهدی یاور» است.

وی در ادامه ابراز کرد: نهایتاً مقرر شد هر دوی این بزرگواران یعنی سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به عنوان مهدی یاوران سال معرفی و تقدیر شوند. اما سردار با همان روحیه اخلاص و تواضع نهایتا در مراسم تقدیر حضور نیافت.

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: اما شهید ابومهدی المهندس با سختی از عراق خود را به مراسم مهدی یاور سال رساند و با توجه به شلوغی مسیرهای منتهی به مسجد در شب نیمه شعبان، بخشی از راه را هم با موتورسیکلت طی کرد و در جمع عاشقان امام زمان(عج) قرار گرفت و برای آنها از مجاهدت های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل و مبارزه با داعش سخنرانی کرد.

وی در پایان با اشاره به اندوه فراوان خادمان مسجد مقدس جمکران از شهادت سرداران سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، خاطرنشان کرد: شب گذشته با تیم 30 نفره از خادمان مسجد در منزل شهید سلیمانی حضور یافته و عرض تسلیت گفتیم.

گفتنی است، سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابومهدی المهندس»، رئیس و فرمانده میدانی شبه‌نظامیان حشد شعبی بامداد جمعه، 13 دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد مورد حمله تروریستی پهباد آمریکایی قرار گرفت و به یاران شهیدش پیوست.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403