دین‌مان را وامدار صبر امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) هستیم


دین‌مان را وامدار صبر امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) هستیم

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان‌اینکه دین‌مان را وامدار صبر امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) هستیم، گفت: علت ناراحتی حضرت زهرا(س) این بود که مردم از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) عبور کردند و ایشان را در این زمینه تنها گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی شجاعی» جمعه، ۲۷ دی‌ماه در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) و علمای شیعه بسیار سفارش می‌کنند که تاریخ بخوانید.

این استاد حوزه علمیه افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از زمان ائمه معصومین(ع) مثال می‌زنند، تاریخ اسلام پر از خیانت‌های بزرگان آن به اسلام است که باید از آن درس گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از دروس تاریخ اسلام این است که انسان به اعمال نیک خود مغرور نشود، تاکید کرد:‌ اگر صرفا به ظاهر ایمان توجه کنیم مومن تقلبی زیاد می‌شود، ظاهر طاعت و عبادت افراد نشان ایمان نیست نشانه مسلمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی ادامه داد: هیچ یک از ائمه معصومین(ع) را غیرمسلمانان نکشتند بلکه مسلمانان به شهادت رساندند، در مدینه‌ای که ۹۰ درصد آن اصحاب پیامبر(ص) بودند دختر پیامبر(ص) را زدند و به شهادت رساندند. اهل عبادت و طاعت و مسلمانی هم بودند، علت مرتد شدن آنها این بود که از امیرمومنان امام علی(ع) به عنوان ولی خدا عبور کردند.

وی تاکید کرد: علت نارضایتی حضرت زهرا(س) از مردم زمانه خود نه به واسطه ظلم‌هایی بود که به ایشان رفت بلکه به علت این بود که مردم از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) عبور کردند و ایشان را در این زمینه تنها گذاشتند.

این استاد حوزه علمیه درباره نشانه‌ های ایمان با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند: حب امیرمومنان امام علی(ع) نشانه ایمان است که هر کس آن را نداشته باشد کافر است، پذیرفتن امامت شرط پذیرش اعمال نیک مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) تاکید کرد: مومن نیست مگر کسی که سه خصلت در وجود او باشد، نخستین خصلت در مومن همچون خدا ستارالعیوب بودن است، خصلت دوم اینکه از پیامبر خود اخلاق خوب داشتن را یاد گرفته باشد، پیامبر(ص) با اخلاق نیک بسیاری را به سوی دین جذب می‌کردند.

وی افزود: سومین خصلتی که یک مسلمان باید داشته باشد این است که از امام خود صبر را یاد گرفته باشد، دینی که ما داریم به برکت صبر امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: همین که بلایی سرتان آمد، مراقب باشید دچار کفر نشوید، امام هادی(ع) فرمودند مصیبت برای مومنان یا کفاره گناهان یا ارتقاء درجه شما است، امام حسین(ع) همه هستی خود را در راه خدا داد و هیچ گاه شکایت نکرد که و نگفت: خدایا چرا من؟. عزت عظیم امام حسین(ع) به دلیل صبر ایشان بر مصائب کربلا است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403