پیش از ظهور، مردم قرآن را به رای خود تفسیر می‌کنند


پیش از ظهور، مردم قرآن را به رای خود تفسیر می‌کنند

حجت‌الاسلام اعتمادیان با بیان‌اینکه در آخرالزمان مردم قرآن را به رای خود تاویل و تفسیر می‌کنند تا اعمال زشت خود را توجیه کنند، گفت: حضرت حجت(عج) در حالی می‌آیند که مردم هدایت را رها و بر اساس هوای نفس عمل‌ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «اعتمادیان» شامگاه جمعه، ۲۷ دی به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: حاجی نوری کتابی به نام نجم‌الثاقب دارد که در آن ۱۸۲ لقب برای حضرت مهدی(عج) ذکر کرده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لقب ائمه معصومین(ع) تشریفاتی نیست، تصریح کرد: القاب معصومین(ع) همه حقیقی است یعنی صفاتی در وجود آنها است که به واسطه آن صفت به آن القاب نیک شناخته شدند.

وی با بیان اینکه مشهورترین لقب امام زمان(عج) «مهدی» است، اظهار کرد: کلمه مهدی(عج) به معنای هدایت کننده است، شرافت لقب مهدی از صفت هادی بیشتر است، مهدی ارتباط با خدا را می‌رساند و مورد هدایت الهی است بنابراین می‌تواند مردم را هم هدایت کند.

حجت‌الاسلام اعتمادیان با بیان اینکه در زمینه معارف الهی تا وقتی کسی خود مسیری را نرفته نمی‌تواند دیگران را هم هدایت کند، گفت: همه ائمه معصومین(ع) مهدی بودند اما موانع زیادی سر راه آنها بود اما زمان امام عصر(ع) این موانع برداشته می‌شود.

وی افزود: یکی از موانع زمان امیرمومنان امام علی(ع) جهل مردم بود. چنان جهالت مردم در زمان حضرت امیر(ع) زیاد بود که حتی در کوچه به ایشان سلام هم نمی‌دادند، جنگ‌های متعدد را به ایشان تحمیل کردند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: امام حسن(ع)‌ چنان دشمن و مانع داشتند که همواره بر سر سجاده با لباس رزم بر نماز می‌ایستادند.

حجت‌الاسلام اعتمادیان با بیان اینکه در عصر ظهور امام زمان(ع) بیعت هیچ کس بر عهده ایشان نیست، گفت: حضرت حجت(عج) در حالی می‌آیند که مردم هدایت را رها و بر اساس هوای نفس عمل‌ می‌کنند اما حضرت مردم را به حقیقت قرآن هدایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرالزمان و قبل از ظهور مردم قرآن را به رای خود تاویل و تفسیر می‌کنند تا اعمال زشت خود را توجیه کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری