قلب سالم همواره دنبال پیروی از حق است و با حق آرام می‌گیرد


قلب سالم همواره دنبال پیروی از حق است و با حق آرام می‌گیرد

آیت‌الله ری‌شهری با بیان‌اینکه یک مسلمان حقیقی کاملاً برابر حق تسلیم است و هیچ‌گاه پذیرش حق برای او سنگین نیست، گفت: قلب سالم همواره دنبال پیروی از حق است زیرا با حق آرام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدمحمدی ری‌شهری» پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی سخنانی، اظهار کرد: بندگان صالح خداوند دارای درجات و نشانه‌ هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره قلب سالم بندگان صالح بیان کرد: به هر میزان قلب یک بنده سالم و صالح باشد، نشان برخورداری او از ادراکات و مفاهیم مفید است.

وی در خصوص احساسات قلبی افراد صالح، تصریح کرد: افراد صالح چون در درجات بالای صلاح قرار دارند از بین همه احساسات قلبی نسبت به اصلی‌ترین و مهمترین آنچه که باید همه حق باشد درک خوبی دارند.

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه منظور از احساسات سازنده و مفید قلبی همان تمایل به حق است، ابراز کرد: آنان که دارای قلب سلیم هستند نسبت به شنیدن و دیدن حق تمایل دارند زیرا ظرفیت روحی آنها وسعت دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری درباره قلبی که شرح صدر دارد، گفت: قلبی شرح صدر دارد که بیشترین ظرفیت را داشته باشد، هر کس که خداوند خیر او را خواسته باشد ظرفیت اسلام‌پذیری او را زیاد می‌کند که در برابر حق تسلیم شود.

وی با تاکید بر اینکه هر کس قلب سلیم داشته باشد در برابر اسلام تسلیم می‌شود، تاکید کرد: وقتی ظرفیت انسان افزایش یابد قلب او به حق‌گویی باز شده و با حق پیوند برقرار می‌کند بر همین اساس اعمال حق را هم انجام می‌دهد، یک مسلمان حقیقی کاملا در برابر حق تسلیم است و هیچ‌گاه پذیرش حق برای او سنگین نیست.

آیت‌الله ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: قلب سالم همواره دنبال پیروی از حق است زیرا با حق آرام گرفته و به نفس مطمئنه تبدیل می‌شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان