قدرت و امنیت در منطقه زمینه‌ساز ظهور است/ ولایت‌پذیری این برکات را در شهادت سردار سلیمانی قرار داد


قدرت و امنیت در منطقه زمینه‌ساز ظهور است/ ولایت‌پذیری این برکات را در شهادت سردار سلیمانی قرار داد

یک استاد حوزه‌علمیه با بیان‌اینکه از جمله شاخصه‌های مهم ظهور، قدرت و امنیت در منطقه است که سردار سلیمانی زمینه آن را در منطقه ایجاد کرد، گفت: تسلیم محض مقابل ولایت بودن نعمت بسیار بزرگی است برای همین خداوند در شهادت سردار برکات بسیار قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شامگاه دوشنبه، ۳۰ دی در اجتماع عظیم «حامیان مقاومت در راه ولایت» که در بقعه شیخ صدوق(ره) برگزار شد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: شهید سپهبد سردار سلیمانی برای رهبر معظم انقلاب همچون مالک اشتر زمان عمل کردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سردار سلیمانی از همان دوران جوانی در دفاع مقدس شرکت داشتند و همه عمر خود را در مبارزه با دشمنان اسلام سپری کردند، تاکید کرد: سردار دلها تا زمان شهادت همه عمر خود را صرف دفاع از وطن کردند در حالی که مطیع محض ولایت بودند.

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان علیه اسرائیل، ابراز کرد:‌ سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه تا وقتی که دشمن مستکبر را شکست دهند همراه سیدحسن نصرالله و عماد مغنیه بود، زمانی مردم فلسطین برای مبارزه با اسرائیل از سنگ استفاده می‌کردند اما به همت سردار سلیمانی آنها در جنگ ۲۲ روزه علیه اسرائیل از موشک بهره‌برداری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به زمان ورود داعش به سوریه با هدف اجرا و تحقق طرح اسرائیلی نیل تا فرات، گفت: در این زمان همه فکر می‌کردند سوریه طی چند روز سقوط خواهد کرد اما سردار سلیمانی با تشکیل گروه‌های مردمی در این کشور نه تنها اجازه این کار را ندادند بلکه حتی داعش را هم شکست دادند.

این استاد حوزه علمیه افزود: اسرائیل و آمریکا با اعزام داعش به منطقه قصد داشتند قدرت برتر منطقه شوند اما سردار سلیمانی با شکست داعش اجازه نداد چنین اتفاقی رخ دهد و با حضور نظامی در منطقه سبب شدند که کشورمان قدرت نخست منطقه شود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای منطقه امنیت ایجاد کرد، گفت: از جمله شاخصه‌های مهم ظهور امام عصر(عج) قدرت و امنیت در منطقه است که سردار سلیمانی زمینه آن را در منطقه ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی و اعتراف بر آن ننگ و رسوایی بزرگی برای رئیس جمهور آمریکا است، تاکید کرد: سردار سلیمانی به دست اشقیای روزگار و ناجوانمردانه شهید شدند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی مطیع و تسلیم محض در برابر ولایت بودند،‌ ابراز کرد: تسلیم و مطیع محض مقابل ولایت بودن نعمت بسیار بزرگی است به همین دلیل خداوند در شهادت سردار برکات بسیار قرار داد.

وی افزود: مردم پیش از انقلاب اسلامی نسبت به ائمه معصومین(ع) عشق و محبت داشتند البته علی رغم این عشق، زیر سلطه و حاکمیت طاغوت قرار داشتند اما امام راحل با انقلاب اسلامی فهم و درک مردم را بالا بردند که بدانند یک ولایتمدار واقعی، سلطه و حاکمیت طاغوت به هرگز نمی‌پذیرد و با آن همیشه در ستیز است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران با رهنمودهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی جامعه، بسیار قدرتمند شده است، گفت: انقلاب اسلامی فرصت بسیاری خوبی است که شیعیان تا زمان ظهور تسلیم و مطیع ولایت بودن را در آن تمرین کرده و رشد کنند.

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه دشمنان محور قدرت شیعیان را شناختند به همین دلیل همواره به ولایت حمله کرده و با ایجاد شبهه در جامعه، فضا را غبارآلود می‌کنند، خاطرنشان کرد: طی ۴۰ ساله پس از انقلاب مردم کشورمان ولایتمداری خود را به صورت عملی ثابت کردند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم