رتبه نخست آران و بیدگل در نام نویسی آزمون قرآن و عترت استان اصفهان


رتبه نخست آران و بیدگل در نام نویسی آزمون قرآن و عترت استان اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل با یک هزار و 158 شرکت‌کننده در هجدهمین آزمون قرآن و عترت، رتبه نخست استان اصفهان را به خود اختصاص داد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: یک هزار و ۱۵۸ نفر از شهرستان نمونه قرآنی آران و بیدگل در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال شرکت کرده اند که از این لحاظ، رتبه نخست را در بین شهرستان های استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل با بیان این نکته که آزمون قرآن و عترت در سال جاری در ۴ گروه امتحانی و ۱۶رشته برگزار می شود، افزود: شرکت کنندگان در گروه «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» با دو رشته، گروه «مفاهیم و معارف اهل بیت(علیه السلام)» با دو رشته، گروه «آموزش های الکترونیکی» با دو رشته و « حفظ قرآن کریم» در ۹ رشته با یکیدگر به رقابت می پردازند.

ضابطی در ادامه بیان داشت: بیشترین شرکت کننده در بین گروه های امتحانی از شهرستان آران و بیدگل در گروه حفظ با ۵۰۴ نفر و گروه آموزش الکترونیکی با ۴۷۲ شرکت کننده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: آزمون کتبی جمعه ۱۱ بهمن‌ سال جاری همزمان با سراسر کشور در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، ایجاد انگیزه عمومی برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، سنجش و ارزیابی کمّی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت و شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده و به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی، از سوی نهادهای رسمی به‌ عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است./

پایان پیام/513

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا