اگر توانایی عبادت آنچنانی ندارید، حداقل گناه نکنید


اگر توانایی عبادت آنچنانی ندارید، حداقل گناه نکنید

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه اگر توانایی عبادت آنچنانی ندارید سعی کنید، گناه نکنید، گفت: به آخرت بسیار فکر کنید، ظاهر مرگ یک انسان یک دقیقه طول می‌کشد اما مرگ برخی 100 سال طول می‌کشد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخت و گفت: مرحوم حجت الاسلام شیخ عباسعلی اسلامی نزدیک ۱۸۰ مدرسه تحت عنوان جامعه تعلیمات اسلامی تاسیس کردند که در ایران یک جریان شد.

این استاد حوزه علمیه افزود: ذهن او بسیار خلاق و طراح بود در عین حال سری نترس داشت، در مبارزات سیاسی بسیار شکنجه شدند او را بین قاچاقیان و آدمکش‌ها قرار دادند که آنجا را هم متحول ‌کردند، او سری بر آستان اهل‌بیت(ع) داشت همه چیز ایشان به نوعی به امیرمومنان امام علی(ع) گره می‌خورد.

آیت‌الله جاودان با اشاره به فضایل شهید سردار سلیمانی، تاکید کرد: یکی از فضایل سردار قاسم سلیمانی این است که مجاهد و مبارز بودند و برای ساختن عراق طرح داشتند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه انبیاء آمدند که پیام رب عالم را به مردم برسانند و تمام کتاب‌‌های آسمانی پیام رب عالم است، ابراز کرد: معجزات، نشانه رب العالمین و پیامبران، رسول رب العالمین هستند و دستور عملی و سبک زندگی برای مردم آوردند که اگر با استقامت بر آنها عمل کنند به مقامات بسیار بالا دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند نماز اول وقت را دوست دارد و رضای رب العالمین در نماز اول وقت است، تاکید کرد: اگر بر انجام این امر و سایر دستورات الهی ایستادگی کردید که رضایت خداوند را به دست آورید در آخرت به همان میزان مقام و مرتب خواهید داشت.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان در تعیین برنامه زندگی خود مختار است تا وقت مرگ همین که فوت کرد دیگر اختیار ندارد، گفت: وقتی انسان بمیرد دیگر آزاد نیست مگر کسی که در این دنیا طبق دستورات الهی عمل کرده باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه میزان سختی این عالم با آخرت قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: خوشی و ناخوشی‌های عالم آخرت می‌تواند تا بی‌نهایت باشد، در آخرت از همه وجود انسان مجرم مرگ می‌بارد، اگر انسان روی شخصیت خود کار کرده باشد هیچ چیز غلط از او صادر نمی‌شود.

وی افزود: مقربان در جنت نعیم قرار دارند حتی خودشان هم یک بهشت هستند، اگر توانایی عبادت آنچنانی ندارید سعی کنید گناه نکنید زیرا هر عمل خیری که انجام بدهید با گناه از بین می‌رود، مراقب زبان و کسب و کار خود باشیم که به حرام دچار نشود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه هر کس به واجبات عمل و محرمات را ترک کند چنین شخصی بسیار قیمت دارد و در عالم آخرت صدرنشین می‌شود، خاطرنشان کرد: هر آنچه در دنیا دارید از دست شما می‌رود بنابراین به آخرت بسیار فکر کنید، ظاهر مرگ یک انسان یک دقیقه طول می‌کشد اما مرگ برخی ۱۰۰ سال طول می‌کشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در جا مانده